پیش بینی وضع هوا فردا ۲۸ دی ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به یخبندان در نیمه شمالی کشور از بارش برف و باران، وزش باد شدید و رعدوبرق در ۲۸ استان تا آخر هفته خبر داد.رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۹ استان ط...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به یخبندان در نیمه شمالی کشور از بارش برف و باران، وزش باد شدید و رعدوبرق در ۲۸ استان تا آخر هفته خبر داد.رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۹ استان طی امروز (۲۷ دی‌ماه) خبر داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا سه شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی بارش پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

از اواخر روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور مجددا در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی سه شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

صادق ضیاییان اظهار کرد: دوشنبه (۲۷دی‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه (۲۸دی‌ماه) در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از بعدازظهر بارش به تدریج از سمت غرب کاهش می‌یابد و چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید اظهار کرد: از اواخر چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) و روز پنج شنبه (۳۰دی‌ماه)، با نفوذ سامانه بارشی به کشور دوباره در شمال غرب و غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت. روز جمعه (اول بهمن‌ماه) نیز در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

هواشناسی فردا

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور به‌ویژه در نیمه شرقی و در روز سه شنبه (۲۸دی‌ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به مواج بودن دریای خزر اظهارکرد: دوشنبه (۲۷دی‌ماه) و پنج شنبه (۳۰دی‌ماه) دریای خزر و دوشنبه و سه شنبه (۲۷و۲۸دی‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: تا صبح پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای جمعه و شنبه (۱ و ۲ بهمن‌ماه) به‌جز جنوب شرق در سایر مناطق کشور افت محسوس دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۸دی‌ماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ – و حداکثر دمای ۱۰درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه(۲۹ دی ماه)  نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و برف  و وزش باد با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷و ۲۸ ماه) بندرعباس با دمای  ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۳- و ۵-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با توجه به استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) و وزش باد مؤثر، میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۷ دی‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار دارد که ناشی از حاکمیت شرایط ناپایدار جو و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

بارش باران

 توصیف سامانه: نفوذ توده هوای سرد

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۱

نوع مخاطره: روند کاهش دما، ماندگاری و تشدید هوای سرد

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ : شمال غرب.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ : شمال غرب و سواحل شمالی.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ : شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ : شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ : شمال غرب و غرب و دامنه جنوبی البرز و مرکز و سواحل شمالی.

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ : شمال غرب و غرب و دامنه جنوبی البرز و مرکز و سواحل شمالی و شمال شرق و شرق.

اثر مخاطره: افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل.

توصیه: محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار