پیش بینی وضع هوا فردا ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنجشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه برای تهران بارش برف و باران پیش بینی کرده است.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۲۹ دی ۱۴۰۰،با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه برای تهران بارش برف و باران پیش بینی کرده است.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی و بررسی  آخرین نقشه های پیش یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نوار شرقی شرق، سواحل دریای خزر، جنوب و برخی مناطق البرز مرکزی در استان های البرز، تهران و مازندران فعال است.شدت بارش ها طی  امروز برای استان‌های فارس کرمان هرمزگان جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان است.

چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم خواهد بود و در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور خواهد شد و به تدریج به سواحل دریای خزر کشیده می شود. ضمن اینکه در دامنه های جنوبی البرز در استانهای قزوین البرز و تهران بارش برف پیش بینی می شود.

در این روز بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

روز جمعه در شرق مازندران گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه تا روزهای پایانی هفته برای اکثر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز با بارش برف و باران در برخی ساعت ها به همراه وزش باد شدید از بعدازظهر پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران ۶ و حداقل صفر درجه خواهد بود.

پیش بینی وضع هوای تهران و سایر استانها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نوار شرقی، شرق سواحل دریای خزر، جنوب و برخی مناطق البرز مرکزی در البرز، تهران و مازندران فعال خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش در فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چهارشنبه (۲۹دی ماه) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. پنج شنبه(۳۰دی‌ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج به سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه  در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف انتظار می‌رود، اظهار کرد: بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان و کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان جمعه(اول بهمن‌ماه) در شرق مازندران و گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف رخ می‌دهد . از شنبه (۲ بهمن ماه) تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی سه‌شنبه(۲۸دی‌ماه)خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

هواشناسی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۹دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ – و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه)  قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۸و۲۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار