پیش بینی وضع هوا فردا ۴ دی ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از بارش باران،‌ برف، رعد و برق و وزش باد در ۲۰ استان طی امروز تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها در ا...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۴ دی ۱۴۰۰، سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از بارش باران،‌ برف، رعد و برق و وزش باد در ۲۰ استان طی امروز تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها در اکثر نقاط کشور، از کاهش محسوس دما طی روزهای آینده خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۴ دی ۱۴۰۰

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان ابرناکی، بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، برف، وزش باد و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

در جنوب استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان ابرناکی و وزش باد گاهی همراه با بارش باران و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق جو آرام و پایداری پیش‌بینی می‌شود. تا روز یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

هواشناسی فردا

صادق ضیاییان  ضمن اشاره به روند کاهش دما در برخی نواحی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود:در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان ابرناکی و بارش خفیف باران و وزش باد انتظار می رود، همچنین شنبه(۴دی ماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷درجه پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در جنوب استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان ابرناکی و وزش باد گاهی بارش باران و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه(۵دی ماه) در اغلب مناطق کشور آسمان صاف می باشد. دوشنبه (۶دی ماه) و سه شنبه (۷دی ماه) در جنوب شرق کشور افزایش ابر و وزش باد و در سایر مناطق، جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، تا روز یکشنبه(۵دی ماه) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت و طی روزهای شنبه(۴دی ماه) و یکشنبه(۵دی ماه) خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۴ دی ‌ماه)صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه ( ۵ دی‌ ماه) صاف و گاهی وزش باد در برخی غبارمحلی با حداقل دمای ۰  و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳و۴دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷و۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل  با دمای ۳- و۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان تهران امروز ابری است و احتمال بارش باران در پایتخت ۷ درصد است. در زمان حاضر باد جنوبی با میانگین سرعت ۷ کیلومتر در حال وزیدن است. دیروز محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی گفته بود: با ورود سامانه بارشی جدید دمای هوا تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند و پیش بینی می‌شود به محصولات کشاورزی برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان خسارت وارد کند.

کاهش دما و برف

وی افزود: این سامانه بارشی به تدریج از بعدازظهر امروز استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران را در برمی گیرد و البته با کمی تأخیر به استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

وی تصریح کرد : تهران از امشب ابری می‌شود و از فردا صبح (جمعه ۳ دی)‌ در پایتخت شاهد بارش برف خواهیم بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار