پیش بینی وضع هوا فردا ۵ دی ۱۴۰۰ / بارش برف در تهران حتمی ست

پیش بینی وضع هوا فردا 5 دی 1400، سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌ها و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در ۴ استان کشور خبر داد.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان پایداری جو در اغلب استان‌ها از افزایش آ...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۵ دی ۱۴۰۰، سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌ها و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در ۴ استان کشور خبر داد.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان پایداری جو در اغلب استان‌ها از افزایش آلایندگی و آلودگی هوا در روزهای آتی خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰،

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی هفته‌ جاری اظهارکرد: امروز(۴دی‌ماه) در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. در نواحی جنوبی ارتفاعات کرمان و هرمزگان همچنین جنوب بوشهر و فارس هم بارش  باران را خواهیم داشت.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه (۵دی‌ماه) تا سه‌شنبه (۷دی‌ماه) در اغلب نواحی کشور جو پایدار حاکم است و انتظار می‌رود که در شهرهای صنعتی افزایش آلایندگی‌های جوی را داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر پایداری جو در اغلب استان‌ها گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و۶دی‌ماه) و دوشنبه(۶دی‌ماه) در استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی این هفته خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته از بین مراکز استان‌ها اردبیل با دمای ۱۵- درجه سانتیگراد و از بین شهرها ورزقان با دمای ۲۳- درجه سانتیگراد سردترین نقاط بوده‌اند.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. در جنوب استان‌های بوشهر،‌ فارس و برخی مناطق کرمان و هرمزگان ابرناکی، وزش باد، بارش باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی فردا 5 دی 1400

فردا در جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، وزش باد همراه با رعدوبرق و بارش باران روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق جو آرام است.

در حالی بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی قرار بود بارش برف در تهران از صبح دیروز آغاز شود که این پیش‌بینی درست از آب در نیامد. محمد اصغری دراین‌باره گفته بود: تهران از امشب ابری می‌شود و از فرداصبح (جمعه) در پایتخت شاهد بارش برف خواهیم بود.

آسمان پایتخت امروز نیمه‌ابری است و بیشینه و کمینه دما به‌ترتیب ۱۰ و ۲ درجه است.

میانگین وزش باد در جهت غرب ـ شمال‌غرب ۱۳ تا ۳۳ کیلومتر بر ساعت است. احتمال بارش باران در تهران امروز یک‌درصد است و پوشش ابر ۲۴درصد خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به پایداری نسبی و گاهی سکون جو از اواخر وقت یکشنبه (۵دی ماه) تا آخر هفته در نواحی پرتردد در بعضی ساعات از انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

هواشناسی فردا و آلودگی هوا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط