چالشهایی که با قیطاسی در بانک دی مرتفع می شود

نگاهی حضور قیطاسی در بانک دی در دو مقطع و نتایج آن نشان می دهد که مسیر تحول و احیای این بانک سیر صعودی داشته که در این گزارش به مرور اجمالی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بدون شک علیرضا قیطاسی را باید یکی از شاخص ترین چهره های نظام بانکی دانست که حضورش در دو مقطع در بانک دی موجی از تحولات را به همراه داشت. قیطاسی یکبار در دی ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل بانک دی انتخاب و بار دیگر با استعفای بهمن اسکندری در آذرماه سال گذشته و با رأی اعضای هیئت مدیره به عنوان سرپرست بانک دی منصوب شد.

بازگشایی نماد دی با حضور قیطاسی

انتخاب قیطاسی به عنوان مدیرعامل بانک دی در دی ماه سال ۱۴۰۰ در شرایطی صورت گرفت که سهامداران این بانک مدتها نماد این بانک در بازار سرمایه را متوقف می دیدند که این مسئله موجی از انتقادات را به همراه داشت و شاید خوشبین ترین سهامداران بانک دی انتظار بازگشایی نماد این بانک در مدت کوتاهی از فعالیت قیطاسی به عنوان مدیرعامل بانک را نداشتندو برگزاری مجامع عقب مانده و تصویب صورتهای مالی سالهای گذشته و تقویت بدنه مدیریتی بانک با اعتماد به نسل جدید مدیران شبکه بانکی عملاً روی دیگر سکه را در بانک دی نشان داد و نسخه جدید این بانک سبب امیدآفرینی در بین سهامداران شد.

اجرای موفقیت آمیز برنامه تحول

قیطاسی در آبان ماه سال گذشته خداحافظی کوتاه مدتی با بانک دی داشت اما با استعفای بهمن اسکندری از سمت مدیرعاملی بانک و حضور در بانک آینده به عنوان سرپرست بانک دی منصوب شد تا این اتفاق سبب شود برخی از برنامه های قیطاسی که در مدت زمان حضورش در بانک دی عملیاتی نشده بود در ریل عملیاتی قرار گیرد.

یکی از مهمترین برنامه های قیطاسی اجرای برنامه تحول برای خروج از زیان انباشته و بهبود وضعیت مالی این بانک بود که طبق گزارشات بارگذاری شده در سامانه کدال تاکنون شاهد اجرای خوب این طرح در بانک دی بودیم.

افزایش سهام سهامدار عمده به منظور مدیریت نماد در کمتر از دوماه از حضور قیطاسی

یکی دیگر از مأموریت های قیطاسی در بانک دی بدون شک تقویت نماد این بانک در بازار سرمایه است که اگرچه با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه شاهد یک وضعیت همه گیر هستیم اما کم و کیف برخی اقدامات سیگنالهای متفاوتی را ارائه می کند که در آینده نماد یک شرکت اثرگذارست.

بررسی ها نشان می دهد که تا پیش از روی کار آمدن قیطاسی در بانک دی در دوره جدید، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه دی که عمده ترین سهامدار این بانک به شمار می آید در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ حدود ۱۳ میلیارد و ۴۹۶ میلیون سهام در اختیار داشت که این مقدار در کمتر از دوماه با افزایش ۴۳ درصدی به ۱۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون برگه سهم رسید که با توجه به اهمیت چنین مسئله ای نزد صندوق های سرمایه گذاری و بازارگردانی به منظور مدیریت سهام پیام امیدوارکننده ای را در اردوگاه سهامداران بانک دی مخابره می کند که این مسئله را نیز باید در استراتژی مدیریت بانک دی جستجو کرد.

نمایش موفق قیطاسی در بانک دی اهمیت انتقال تجربه و تزریق راهبرد را یادآور می شود که با توجه به وضعیت موجود در بانک دی هرگز کار ساده ای نبود و چالشهای زیادی در اجرای آن پیش بینی می شد که این موضوع سبب می شود تا مدیریت بانک دی در دو مرحله حضور در این بانک نمره قبولی بالایی از نگاه منتقدان دریافت کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط