چرا باید فرشاد مقیمی از ایران خودرو برود؟

زمزمه های جدایی فرشاد مقیمی از ایران خودرو مدتی است که به گوش می رسد. به گفته عده ای اگر پافشاری واعظی رئیس دفتر روحانی نبود تا به حال این تغییر در ایران خودرو صورت گرفته بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ،  زمزمه های جدایی فرشاد مقیمی از ایران خودرو مدتی است که به گوش می رسد. به گفته عده ای اگر پافشاری واعظی رئیس دفتر روحانی نبود تا به حال این تغییر در ایران خودرو صورت گرفته بود. افزایش زیان انباشته آبی پوشان علیرغم همه شعارهایی که در مورد کاهش آن داده شده بود ، وضعیت کیفی خودروها که هنوز مطلوب مشتریان نیست ، انجام طرحهایی که با انتقادات زیاد کارشناسان روبروست که در ادامه گزارش به آن خواهیم پرداخت ، انتصابهای قابل بحث در زیر مجموعه های این شرکت خودرویی و افزایش انتقادات نسبت به عملکرد فرشاد مقیمی همه و همه اسباب آن را فراهم کرده تا موضوع جدایی فرشاد مقیمی از این گروه خودرویی پر رنگ تر به نظر آید.

 

در روزهای گذشته ایران خودرو دیزل از کامیونی رونمایی کرد که که قرار است به عنوان محصول جدید این گروه خودرویی به بازار عرضه شود. خودرویی که به شدت رنگ جاده های چند دهه پیش را تداعی می کند و به گفته بسیاری از کارشناسان ایرادات زیادی به نحوه مهندسی و طراحی آن وارد است محصولی که بدون شک برای طراحی و تولید آن هزینه های زیادی شده اما یک بررسی ساده آن را مقابل انبوهی از انتقادات کارشناسی قرار می دهد که معلوم نیست چه پاسخی به سیل انتقادات درباره این محصول داده خواهد شد.

 

موتور سه سیلندر ایران خودرو نیز که گفته می شود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ازآن رونمایی و بر روی یکی از محصولات این گروه خودرویی سوار خواهد شد نیز با مسائل زیادی روبروست. این موتور که احتمالا بر روی یکی از پلتفرم های این گروه خودرویی که احتمالا پژو ۲۰۸ است قرار می گیرد آنطور که برخی از کارشناسان آشنا به اصول فنی می گویند از نظر قدرت هرگز آن چیزی نیست که انتظار می رفت و شاید این موضوع تبعات جدی برای محصولی که قرار است این موتور روی آن سوار شود به همراه داشته باشد.

 

نارضایتی برخی گروههای قطعه سازی از سیاست فرشاد مقیمی که در ابتدا سنگ بنای ترمیم رابطه با گروههای قطعه سازی را گذاشت یکی دیگر از چالش های مدیر جوان آبی پوشان جاده مخصوص است. عدم وصول برخی چکها که در آن زمان به منظور تسویه یا کاهش بدهی به آنها داده شد نارضایتی های زیادی را موجب شد.

 

آنچه که مسلم است فرشاد مقیمی در حال حاضر روی لبه تیغ راه می رود و شاید از حالا باید روزشمار او را برای رفتن از ایران خودرو فعال کرد زیرا در خوش بینانه ترین حالت اگر نگوییم که ایران خودرو به عقب برگشته که با وجود برخی حرفها در مورد برخی محصولات این گزاره غیر منطقی به نظر نمی آید حرکت رو به جلویی که نشان از پوست اندازی این گروه خودرویی داشته باشد را هم شاهد نیستیم.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

8 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

هوخشتره

پاسخ دادن

۱۲ دی ۱۳۹۹


فرشاد مقیمی مدیر عاملی که حتی سابقه کار اجرایی در یک کارگاه را نداشت و فکر می کرد مدیریت بر ایران خودرو همانند معاونت در وزارت صنایع یا دیگر پست های ستادی است که در جلسات بنشینند و چای بخورند و مصوبه بنویسند و برای اجرا به پایین دست بفرستند، تفاوت رفتار ایشان در مقام معاونت وزیر صنایع و بعد از آن مدیریت عاملی ایران خودرو دیدنی است آن‌زمان مخالف و الان پنج بار افزایش قیمت ، این نشانه چیست ؟ سوتدبیر !!!! یا خیانت ؟ هرچه که باشد مردم تاوان آن را می دهند . کوتوله پروری و حمایت از افرادی مانند باقری فقط به پیشینه و تفکر حراستی آقای مقیمی و باقری برمی گردد و توهم توطئه . عزل افراد متفکر و باسوادی مانند ملکی طهرانی و ناقدی و خالی ماندن جای این بزرگان نشان می دهد اولا مقیمی لایق تر از خود را نمی تواند ببیند و ثانیا کسی را در آن اندازه ندارد که منصوب کند ، افتتاح طرح های ناتمام مدیریت قبلی ، طرح ها فاقد پشتوانه فنی و مالی ، آینده فروشی و بدهکار کردن شرکت ، افزایش چند برابری هزینه های فرایند تولید ، تولید ناقص خودرو که رکورد هشتاد هزار خودرو ناقص به نام ایشان ثبت گردیده نشان از سو مدیریت ایشان دارد هرچند که سعی می کند با حضور از شش صبح تا دوازده شب و ملاقات های بیمورد با مقامات کشوری ، لشکری و امنیتی و نظارتی و مصاحبه های پی درپی با رسانه ها از خود چهره ای عملگرا بسازد اما نه تنها موفقیتی کسب نکرده است بلکه وضعیت هر روز وخیم تر می شود لذا سعی می کند با انتصاب افرادی مانند باقری در حیاط خلوت تعاونی خاص و انتصاب تیم حراستی به مدیریت عاملی شرکت های تحت پوشش خود را به مقامات امنیتی نزدیک نماید همچنین رضایت رییس محترم سازمان گسترش را با انتصاب باجناق محترم کسب نماید .

کارشناس ایران خودرو

پاسخ دادن

۱۲ دی ۱۳۹۹


در شهریور سال ۹۸ مدیر عامل سابق برکنار و بازداشت شد جرم اعلام شده از طرف سخنگوی دولت آشفتگی بازار خودرو و عدم عرضه اعلام شد ، شرایط فعلی بسیار بدتر از آن زمان است قیمت خودرو چند برابر شده است ، هزینه ها سر به فلک کشیده است و کارکنان ناراضی تر از همیشه و وضعیت شرکت بحرانی !!!! آقای وزیر نیازی نیست به خصوصی سازی فکر کنید از دخالت دولتی ها جلوگیری کنید ، قبل از آنکه به سرنوشت رحمانی دچار شوید.

    امین رجب خواه

    پاسخ دادن

    ۱۲ دی ۱۳۹۹


    لطفا در صورت امکان شماره همراه خودتونو برای مدیریت سایت ارسال کنین 09226988939

اشکان

پاسخ دادن

۱۲ دی ۱۳۹۹


آقای مقیمی برای بقا به گروه های سیاسی و شخصیت ها باج می دهد از شرکت آپکو تا باشگاه پیکان تا هیات مدیره شرکت های تابعه.

    سعید

    پاسخ دادن

    ۱۲ دی ۱۳۹۹


    نکته جالب مدیریت جناب مقیمی ماهیت سیاسی زیگ‌زاگی ایشان است که بر اساس زمان و معیار منفعت طلبی تغییر می کند در متن خبر اشاره به حمایت رییس دفتر رییس جمهور آقای واعظی از ایشان شده است اما از نظر آقای مقیمی دیگر دولت تدبیر و امید به پایان رسیده است انتصاب سخنگوی جریان سوم توسط ایشان را به دولت تدبیر و امید باید تبریک گفت. ظاهراً در ماه های پایانی ایشان دربدر دنبال اسپانسر جدید می گردند.

رضا

پاسخ دادن

۱۵ دی ۱۳۹۹


با سلام ایشان باید فوری همشهریهای مدیر جدید ایمیدرو را که اتفاقا بسیار بی تجربه در کار مهندس هستن و صرفا رابطه باز است و به عنوان مدیرعامل بخش اپشن و مهم ایران خودرو معرفی کرده با نیروهای توانمند از همان مجموعه جایگزین کنند مگر ادمهای خوب و فنی گناه کارن که اهل رابطه نیستند

داروغه ناتینگهام

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۳۹۹


ایشان نمی رود بلکه باید ایشان را ببرند ، ارائه گزارشات نادرست ، احتکار خودرو ، تولید خودرو های ناقص و تاخیر در تحویل ، گران‌ کردن محصولات و .... از مواردی است که نیاز به خروج ایشان از شرکت توسط مدعی العموم را موجب می شود.

رضاطهماسبی

پاسخ دادن

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰


باسلام : انشاالله و به پشتوانه قبور همیشه نورانی وگلباران یکایک شهدای معظم هشت سال دفاع مقدس وخون های نورانی و طاهر شهدای والامقام مدافعین حرم مطهر زینب (سلام الله علیها) که انشاالله خداوند کریم و رحیم همگی مارا مدیون این خون های طاهر و نورانی شهدا نمیراند ۰ احترامأ پیرو ۳۱ سری گزارشات و کامنت های ارسالی به مقامات ومسئولان محترم نظام و ارسال به مدیریت شرکت ایران خودرو که پاسخی از سوی آن مدیریت شرکت نیامده است ، مع الوصف توصیف نهایتأ مدیریت شرکت ایران خودرو را خواهان وخواستار ارسال گزارش به مقامات و مسئولان محترم نظام قلمداد است ۰ در این خصوص قطعأ جریان نفوذی وپنهانی است که پشتوانه ایست برای اینان که با گستاخی و بیشرمی خواستار ارسال مظلومیت ۰۰۰ و۰۰۰ میباشند و چرایی ان نکته ایست غیر قابل باور که ریشه یابی نهادهای مسئول را می طلبد ۰ و عملکرد پیدا وپنهان این شبکه نفوذ که علاوه بر گستاخی در عدم حرمت حرمات ۰۰۰ همواره ضربات اصلی به واسطه خیانت اینان به صنعت کشور وارد شده است که دراین مهم ( واکاوی پرونده کروز و عظام با دکتر علی خاکساری) درگفتگو با نود اقتصادی قابل تامل است ۰ که انشاالله نهادهای مسئول شبکه نفوذ را شناسایی و منهدم نمایند ۰ " فرشاد مقیمی مدیریت عامل گروه صنعتی شرکت ایران خودرو و مدیران مسئول "بزودی پاسخگوی نکات ارسالی به مقامات و مسئولان محترم نظام مقدس والهی جمهوری اسلامی ایران و قضات محترم متعددی از دستگاه محترم قضا خواهند بود۰ رضا طهماسبی کد ملی ۰۳۲۱۳۹٨۳٨۶ مورخ یکشنبه ۱۲ / اردیبهشت / ۱۴۰۰