چرا «صفر بیست و یک» نمی خنداند؟/ سلطان محمدی: طنز سریال دست چندمی است

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است طنزهای سریال «صفر بیست و یک» دست چندمی است و عدم خلاقیت منجر شده تا سریال مخاطب را نخنداند.

به گزارش رصد روز ، حسین سلطان محمدی نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال طنز «صفر بیست و یک» گفت: در این سریال شاهد حضور چهره های نام آشنا در عرصه طنز و کمدی هستیم اما آنچه بتواند نظر مخاطب را جلب کند و طنزهایی که ممکن است برای مخاطب ایجاد خنده کند همگی در دنیای فضای مجازی و در برخی از سریال های شبکه نمایش خانگی از آن‌ها استفاده شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال شوخی با رئیس جمهور که در فضای مجازی به وفور دیده می شود یا تکه‌های طنز دیگر. طنز به کار برده شده در سریال «صفر بیست و یک» طنز ابداعی و پیش رو مثل کارهای دیگر افرادی که در این حوزه فعال بودند مثل آقای مدیری نیست. هنوز برخی از مواردی که در کشور رخ می دهد گفته می شود که در سریال «برره» پیش بینی شده بود. این بدین معناست که طنز آن سریال و سریال‌های دیگر از این دست بسیار پیشرو و مبدع بود به همین دلیل در میان مخاطبان جایگاه داشت.

سلطان محمدی تاکید کرد: طنزی که در سریال «صفر بیست و یک» با حضور چهره‌های شاخص این حوزه دیده می شود طنز تجربه شده برای مخاطب است و برای همین زیاد نمی تواند در نگاه مخاطب موفق باشد. ابتکاری در این سریال دیده نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در همین انتخابات اخیر آمریکا بخش های از سریال «نون خ» را دیدیم که دست به دست در فضای مجازی می چرخید این نشان از مبدع بودن سازندگان این اثر دارد که قبل از وقوع انتخابات برخی از صحنه ها را به گونه ای تصویرسازی کردند که قابل استفاده در اتفاقات اخیر است. این نوع طنز پیشرو است اما طنز «صفر بیست و یک» خلاقیتی ندارد برای همین سر زبان ها نیافتد و نمی تواند توقع مخاطب را برآورده کند.

سلطان محمدی تاکید کرد: در این روزهای کرونایی که مردم بیشتر تشویق به خانه ماندن می شوند این سریال اگر با دقت بیشتری ساخته می شد و در نوع ساختار و محتوای آن دقت می شد می‌توانست سریال سرگرم کننده خوبی باشد و مخاطب را راضی نگه دارد اما وقتی تمام طنزهایش را مردم به نحوی دیگر و بدون محدودیت در فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی تجربه کردند برای همین دیگر این طنز که در سریال به صورت پاستوریزه به آن‌ها ارائه می‌شود دست چندمی است و جذابیت لازم را برایشان ندارد زیرا ابتکار عملی در آن دیده نمی‌شود و تنها چهره‌های آشنای طنز را در سریال می‌بینند.

 

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار