کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی

کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی هستند همسان سازی حقوق ها ، انتصابهای معنادار ، حقوق های نامتعارف همگی از مواردی هستند که تیشه به ریشه یکی از بزرگترین مراکز آموزشی خاورمیانه می زند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، جمعی از کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در درخواستی به سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پرده از مسائلی برداشتند که مورد توجه قرار نگرفتن هر بند آن می تواند نتایج بسیار بدی را برای فضای آموزشی کشور رقم بزند. در این نامه به همسان سازی حقوق ها ، انتصابهای معنادار ، حقوق های نامتعارف و دسته بندی اساتید و موضوع چند هزار میلیارد ریال از محل سپرده واحدها در دانشگاه آزاد اسلامی ، عدم واریز حق بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی و … اشاره شده که جای بسی تأمل دارد. تبعیض و تبعیض و تبعیض مهمترین پیامی است که از متن چنین درخواستی قابل دریافت است.

متن درخواست بدین شرح است؛

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید سعیدرضا عاملی

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

جمعی از اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی این مولود انقلاب و یادگار رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه ای از شما به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی عاجزانه درخواست داریم موارد ذیل را بررسی کرده و با تصویب قوانین لازم مشکلات ذیل را که سبب گشته دیگر انگیزه ای برای خدمت در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی باقی نماند در اسرع وقت رفع نمایید. شایان ذکر است که رئیس هیات امنا و موسس، دو نفر از هیات موسس (وزرای بهداشت و علوم)، رئیس محترم دانشگاه و دو تن از اعضای هیات امنا، روئسای قوا و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضو آن شورا هستند:

۱) موظفی تدریس اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی دو برابر همکاران دولتی و در همین حال حقوق دریافتی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یک سوم حقوق همکاران دولتی است! آیا شما از این ظلم و بی عدالتی واضح در حق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بی خبر بودید؟؟ آیا خبر دارید همکاران من پس از موظفی تدریس به علت حقوق بسیار ناچیز از این دانشگاه به آن دانشگاه به دنبال چند واحد حق التدریس بیشتر هستند تا مگر بتوانند از خجالت خانواده خود برآیند؟ آیا می دانستید تعدادی از همکاران من در اسنپ و تپسی کار می کنند؟؟ آیا این است جایگاه معلمی و استادی در یک مملکت اسلامی که استاد آن پس از سالها تحصیل و تدریس برای امرار معاش ناگزیر به کار در تاکسی اینترنتی باشد؟؟ این عمل شان استادی را زیر سوال برده و دیگر مجالی برای تحقیق و پژوهش برای استاد دانشگاه آزاد اسلامی باقی نگذاشته که متاسفانه بیم آن میرود که این خود در سالهای آینده تاثیر خود را بر تولید علم کشور گذاشته و سبب کاهش شدید آن شود(۴۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند). اوضاع در میان کارمندان مظلوم دانشگاه آزاد نیز دقیقا به همین شکل است. در این میان نامه های متعدد کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با هزاران امضا به ریاست محترم دانشگاه (جناب دکتر طهرانچی که از مدیران وارداتی به دانشگاه آزاد هستند که خود را بر سفره کوچک کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تحمیل کرده و علاوه بر این صدها دوست، آشنا و…را از دانشگاه های دولتی بر سر این سفره کوچک آورده و چنان رفتار نموده اند که جای میزبان و میهمان هم عوض شده! انگار ما کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میهمان سفره ایشان و دوستان پر تعدادشان شده ایم!)، به ریاست هیات امنا، ریاست مجلس و وزارت علوم بی پاسخ مانده و ناگزیر دست یاری به سوی حضرتعالی به عنوان دبیر دومین نهاد قانون گزار کشور دراز میکنیم به امید آنکه به سیره جد بزرگوارتان عمل کرده صدای مظلومیت ما را بشنوید و در راستای رفع این مشکلات گام بردارید که جز این هم از شما انتظار نیست.

 

در ادامه گزارش ” کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی  ” می خوانیم ؛

 

۲) از آنجا که با تصمیمی اشتباه در سال ۱۳۷۴ در شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نهادی غیر خصوصی و غیر دولتی نام گرفت (که نمونه آن را در کشور نداریم) این دانشگاه سالهاست از چشم نهادهای نظارتی کشور به دور بوده و به حیات خلوت گروه های سیاسی تبدیل شده که نمونه هایی از تخلفات گسترده اقتصادی در دو سال اخیر را میتوان در نامه های دکتر موید قائم مقام پیشین دبیرخانه هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد که در تمام شبکه های اجتماعی پخش شد و همچنین گزارش تفصیلی دکتر فرهاد رهبر به هیات امنا در مورد انحرافات شدید از بودجه در سال گذشته به خوبی مشاهده نمود که شگفتا هیات امنا کوچکترین عکس العملی به آن نشان نداد و مراکز نظارتی نیز به جهت غیر دولتی بودن دانشگاه اجازه بررسی نیافتند و در عوض دکتر موید که برملا کننده این تخلفات گسترده بود به جای تشویق از کار برکنار شد که موجب تعجب همه خانواده دانشگاه آزاد گشت و که تا کنون جوابی برای عدم رسیدگی هیات امنا به این حجم گسترده از تخلفات از جمله استخدام بدون مجوز ۳۱۳ نفر در سازمان مرکزی، پرداخت حقوق های نجومی و…. نیافته ایم! آیا این موضوع مصداق بارز تبعیض در فضای آموزشی کشور نیست؟ آیا رواست که زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است شاهد تبعیض در یکی از مهمترین ارکان آموزشی کشور باشیم؟

 

۳) دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی آیا می دانستید دانشگاه آزاد اسلامی در بحث پرداخت حقوق و رابطه مستخدم و استخدام کننده نه تابع قوانین کار است و نه تابع مقررات وزارت علوم؟! چطور است که برای تمامی قوانین دیگر از جمله ارتقا مرتبه علمی و….تابع محض وزارتین هستیم اما نوبت به موظفی تدریس و حقوق که می رسد باید دو برابر همکاران دولتی تدریس کرده و یک سوم این عزیزان حقوق دریافت نماییم؟؟ آیا این عدالت است؟! و مضحک تر آنکه اگر مشکلی بین یکی از کارکنان و دانشگاه به وجود آید برخلاف دانشگاه دولتی که دیوان عدالت اداری ورود میکند اما در دانشگاه آزاد طبق اساسنامه کمیته ای ۳ نفره از دانشگاه به مشکل رسیدگی میکند !!! و یا به عبارتی متشاکی و قاضی عملا یکی است !!! که این خود برخلاف عدالت مورد نظر رهبری عظیم الشان انقلاب است.

۴) دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب دکتر عاملی شاید باورش کمی سخت باشد اما از ابتدای تاسیس دانشگاه تا کنون ۳ درصد از حقوق اساتید و کارمندان جهت حق بیمه بیکاری از حقوق ها کسر شده اما به تامین اجتماعی واریز نشده است!!! و این باعث شده همکاران ما قادر به استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری نباشند!!

 

در ادامه گزارش ” کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی  ” می خوانیم ؛

 

۵) دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب دکتر عاملی چندی پیش به بهانه تجمیع مالی و با دستور مستقیم ریاست وارداتی دانشگاه جناب آقای دکتر طهرانچی همه حساب های دانشگاه از واحدها همراه با سپرده های پس انداز هر واحد که در واقع بخش اعظمی از بودجه حقوق پرسنل از سود بانکی آنها حاصل می شد به سازمان مرکزی منتقل شد تا از آن پس خود سازمان پرداخت حقوق ها را تقبل نماید. این کار چند ماه صورت گرفت و پس از آن معاون مالی جدید دانشگاه اعلام فرمودند کار اشتباهی بوده !! و حساب ها به استان ها برگشت داده شد تا هر استان خود حقوق واحد ها را تامین نماید اما با این تفاوت که دیگر خبری از سپرده واحدها که منبع اصلی پرداخت حقوق ها بوده نیست!! و اصلا مشخص نیست این چند هزار میلیارد تومان در کجا و به چه صورت هزینه شده؟؟!!! که همین نکته بسیار مهم باعث شده که در ماه های اخیر واحد ها از پرداخت همین حقوق ناچیز نیز عاجز باشند!!! برخی از واحدها ۲ تا ۳ ماه است حقوق پرداخت نکرده اند و برخی دیگر فقط ۵۰ درصد حقوق بسیار ناچیز را به بهانه نبود منابع مالی پرداخت نموده اند. کسی هم از آقای طهرانچی نمی پرسد این چندهزار میلیارد تومان پس انداز واحدهای سراسر کشور که با تلاشهای شبانه روزی همکاران ما در دورانی که دانشگاه دانشجوی زیادی داشت پس انداز شده بود برای چنین روزهایی چه شد؟ مگر می شود در ارگانی چند هزار میلیارد تومان گم شود و کسی پاسخگو نباشد؟! اگر هزینه شده (که نشده) چرا گزارش دقیق حسابرسی آن را منتشر نمیکنید؟ یا حداقل به ما کارکنان توضیح نمیدهید؟ چرا نهادهای امنیتی پس از یک سال از نامه های دکتر موید به ماجرا ورود نکرده اند؟ جناب دکتر عاملی این ها همه پرسش هایی است که در ذهن اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسته و رئیس وارداتی دانشگاه نیز تا کنون این زحمت را به خود نداده که یک بار برای اساتید و کارمندان مسائل را توضیح دهد! البته ایشان خود را خدمتگزار ما نمیداند(که اگر می دانست اینگونه رفتار نمی کرد) بلکه اربابی میداند که هر چندگاهی با ابلاغ بخشنامه ای تن ما را می لرزاند!!

۶) دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی کار به جایی رسیده که هیات امنا به پیشنهاد دکتر طهرانچی به جای حل مشکل حقوق ها در اقدامی بی سابقه و بر خلاف مقررات، انصاف، عدالت و ….برای اولین بار در کشور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را به دو نوع الف و ب تقسیم بندی کرده اند!!! ! همانند شهروند درجه ۱ و ۲ !!!! که این اقدام موجی از ناامیدی، تعجب و نگرانی را در اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده! خود ایشان(دکتر طهرانچی) آیا می پذیرند در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان هیات علمی به دو دسته الف و ب تقسیم شوند؟! شگفت آورتر اینکه هیات امنا نیز این درخواست را تصویب کرده! شاید به این علت که تمامی اعضای هیات امنا که عضو هیات علمی نیز هستند، در دانشگاه های دولتی هستند و این تصمیم به خودشان برنخواهد گشت!!! در کجای دنیا اساتید را دسته بندی کرده باعث ایجاد اختلاف و انشقاق در آنها می شوند؟؟ مگر نه اینکه توصیه بزرگان نظام از جمله مقام معظم رهبری همیشه بر اتحاد بوده؟؟ جناب دکتر عاملی آیا شما خود دانشگاهی را دیده اید که اساتید خود را بر اساس حروف الفبا دسته بندی نماید؟؟ آقایان اگر از پس مدیریت بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام برنمی آیند چه اصراری بر ماندن دارند؟؟ این ریاست برایشان چه آورده ای دارد که ناله و نفرین روزانه هزاران استاد و کارمند را در گروه های تلگرامی به جان میخرند اما دست از ریاست دانشگاه برنمی دارند؟؟ آیا نباید شک کرد کاسه ای زیر نیم کاسه
است؟؟

 

در ادامه گزارش ” کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی  ” می خوانیم ؛

 

۷) دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی، ریاست محترم دانشگاه در تازه ترین سخنان خویش در بازدید از یکی از واحدها فرمایش نموده اند: ما در سازمان پولی بیش از این نداریم! همین حقوق ها را هم به زور میدهیم! تنها راه همسان سازی حقوق شما با اساتید دولتی(یعنی خود ایشان) این است که بروید و کار کنید و درآمد غیر شهریه ای کسب کنید و به حساب واحد واریز نمایید تا با آن بشود حقوق ها را افزایش داد! کسی نیست از ایشان بپرسد آیا خود ایشان که دانشمندی فاضل هستند تا کنون ریالی برای دانشگاه شهید بهشتی درآمدزایی نموده اند؟! اگر قرار باشد مشکلاتمان را خودمان حل کنیم پس چه نیازی به شما وجود دارد که طبق اسناد منتشر شده ماهانه بالای ۳۰۰ میلیون ریال از دانشگاه حقوق میگیرید؟! همچنین چه نیازی به صدها مدیر وارداتی است که با خود بر سر سفره کوچک دانشگاه آزاد آورده اید؟؟ آوردن یک اتوبوس مدیر از دانشگاه دولتی و دادن حقوق های نجومی به آنها معنایش ولایت پذیری است؟ مگر شما نظر ولی امر مسلمین در مورد حقوق های نامتعارف را نمی دانید؟؟ مگر در دانشگاه آزاد اسلامی مدیر کاردان، انقلابی و پاکدست کم داریم؟؟ یا شما میخواستید همه دوستان و آشنایان صاحب پست مدیریت شوند؟؟ کسی نیست از ایشان سوال نماید آقای دکتر (ن) چگونه هم رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و هم رئیس پژوهشگاه ها، آزمایشگاه ها، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی است؟؟ آیا واقعا به همه این حوزه های تحت امر می رسند؟ مگر در دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب است قحط الرجال است که به یک نفر ده ها پست می دهید؟؟ البته آقای ( الف ) هم دارای سمتهای مختلفی هستند که همه ارکان اداری دانشگاه آزاد در جریان آن هستند.

در آخر از حضرتعالی به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، فردی دلسوز و انقلابی خواهشمندیم به مشکلات فوق الذکر ورود کرده ابتدا شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی را یک بار برای همیشه مشخص نمایید و ثانیا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تمامی قوانین حقوق، پاداش، بیمه، بازنشستگی و….تابع قوانین وزارتین علوم و بهداشت باشد.

 

و من الله توفیق

از طرف جمع کثیری از اساتید و کارمندان دانشگاه های آزاد اسلامی

واحدهای سراسر کشور به رهبری فرزانه و پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بهزاد

پاسخ دادن

۲۷ بهمن ۱۳۹۹


آقا به داد ما برسید . مسئولان دانشگاه شمشیر از رو بستند و انگار جز به نابودی ما رضایت نمی دهند

محمد خیراندیش

پاسخ دادن

۲۷ بهمن ۱۳۹۹


با سلام و خسته نباشید خدمت شما اینجانب حدود ۱۹ سال است که عمر خود را در دانشگاه ازاد صرف نمودم حال انکه با بالاترین مدرک و تخصص کاری تمام کار کنان در این مدت کسب کردیم در بدترین شرایط مالی قرار داریم واقعا وضع ما با این حقوق و بیمه خدمات در مانی در حدصفر شرمنده همسر و فرزندان مان شدیم ای کاش بانیان دانشگاه ازاد فقط به فکر منافع شخصی خود نبودند

سید زکریا حسینی

پاسخ دادن

۲۷ بهمن ۱۳۹۹


شما با نامه به مقام معظم رهبری درد دل هزاران استاد وهمکاران دانشگاه را منتقل نمودید که بسیار جای تشکر دارد . من هم در همان سال اول حضور دکتر طهرانچی که بخاطر جلسه ای در واحد مشهد حضور داشتند با صراحت وشجاعت کلیات مطالب شما را به ایشان گفتم و اخطار دادم به ایشان که تمام اشتباهات تکراری شما وروسای قبلی مثل آتشفشان در درون سینه همکاران میمونه که اگر فکری نکنید بزودی فوران خواهد کرد والان شاهدش هستیم ، وقتی گوشی برای عبرت گرفتن نداریم نتیجه اش میشود این . ( این جمله آخر اخطاری به همه ما هم هست .)

افشین سالاری

پاسخ دادن

۲۸ بهمن ۱۳۹۹


رسیدگی