کدام مشاهیر راهشان توسط نوادگادنشان ادامه داده شد؟

فرزندان هنرپیشه ها، نویسندگان و سیاستمداران برجسته غالباً راه آنها را دنبال می کنند. اما نوه ها چطور؟ معلوم می شود که آنها نیز کم و بیش همین کار را می کنند. آیا نوه افراد مشهور به اندازه مادربزرگ ها و پدربزرگ‌هایشان خوش قیافه، با استعداد ...

به گزارش رصد روز ، الگوپذیری یکی از اصول همیشگی خانواده ها است و فرزندان به نسبت، بیشتر از والدینشان الگوپذیری دارند. هرچند این روند با بزرگ تر شدن فرزند می تواند به دیگر الگوهای موجود در جامعه گسترش یابد. الگوهایی نظیر چهره های سینمایی، سیاستمداران و دانشمندان الگوی افراد بیشماری در جوامع می شوند. حالا سراغ چند نفر از چهره هایی رفته ایم که در سطح جهانی شناخته شده اند و چه بسا الگوی هزاران انسان بوده اند. ازینرو به زندگی خانوادگی آنها نگاهی می اندازیم تا دریابیم آیا نوه های این سلبریتی های جهانی تا چه اندازی از پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود الگوپذیری داشته اند.

فرزندان هنرپیشه ها، نویسندگان و سیاستمداران برجسته غالباً راه آنها را دنبال می کنند. اما نوه ها چطور؟ معلوم می شود که آنها نیز کم و بیش همین کار را می کنند. آیا نوه افراد مشهور به اندازه مادربزرگ ها و پدربزرگ‌هایشان خوش قیافه، با استعداد و الهام‌بخش هستند؟

سایت «برایت ساید» تصمیم گرفته تا سرنوشت افرادی را که پدربزرگ و مادربزرگشان واقعاً در قرن ۲۰ محبوب بودند، را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارد.

شماره ۱۱ «کریس پاین»، نوه «آن گوئن»

«کریس پاین» هنرپیشه موفق و مشهور هالیوود و نوه «آن گوئن» است، هنرپیشه ای که چهل سال در اوج شهرت بود. اتفاقاً «آن گوئن» به لطف بازی در فیلم های ترسناک به شهرت رسید و حتی به ملکه جیغ معروف بود.

کریس با مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی فارغ‌التحصیل شد. او راه مادربزرگ خود را در پیش گرفت و در بیش از ۳۰ فیلم ظاهر شده اما پس از بازی در «پیشگامان فضا» (Star Trek) به محبوبیتی جهانی رسید.

شماره ۱۰ «کوئین تیوی»، نوه «الیزابت تیلور»

الیزابت تیلور با ظاهری آراسته و بازی فوق‌العاده‌اش بر پرده سینما، دنیا را فتح کرد. نوه او کپی کربنی اوست. «کوئین تیوی» همچنین مهربانی الیزابت را به ارث برده اما راه او را در هنرپیشگی دنبال نکرد. وی اکنون یکی از سفیران بنیاد ایدز الیزابت تیلور است.

کوئین علاوه بر این، یک عکاس است؛ او در ایالات متحده آمریکا سفر کرد و از افرادی که از بیماری ایدز رنج می برند، عکس گرفت. او همچنین کمکهای مالی را برای بنیاد تحقیقات ایدز «amfAR» جمع آوری می کند.

شماره ۹ «کلارک جیمز گیبل»، نوه «کلارک گیبل»

کلارک گیبل در نقش «رِت باتلر» در فیلم «بر باد رفته» او به شکلی باورنکردنی نقش یکی از جذاب ترین مردان تاریخ سینمای هالیوود را به تصویر کشید. نوه او «کلارک گیبل سوم» به همان اندازه پدربزرگش عالی است: او از آن ظاهر جذاب و کاریزمای قدرتمند برخوردار است. کلارک از ۵ سالگی به عنوان مدل شروع به کار کرد. او در حال حاضر مجری برنامه تلویزیونی پربیننده ای با عنوان «متقلبین» است.

شماره ۸ «توکی براندو»، نوه «مارلون براندو»

مارلون براندو پدر ۱۱ فرزند است. ۳ نفر از آنها به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند اما نام خانوادگی وی را به ارث برده اند. «توکی براندو» نوه این بازیگر و یکی از همسران او اهل تائیتی به نام «تاریتا» است. اتفاقاً، این رکورد شخصی براندو بود، طولانی ترین ازدواج او که ۱۰ سال طول کشید.

توکی براندو فارغ التحصیل دانشکده پزشکی بوده و در حال حاضر در حال راه اندازی طراحی مد و لباس خود است. او نیز راه پدربزرگ خود مارلون براندو که از اسطوره های سینمای هالیوود محسوب می شود را دنبال نکرد. توکی براندو با برند معروف پوشاک ورساچی کار می‌کند و در نمایش‌های مد و عکس برداری موسوم به فتوشوت شرکت می‌کند.

شماره ۷ «برنهارد سزار انیشتین»، نوه «آلبرت اینشتین»

آلبرت انیشتین یکی از مشهورترین بنیانگذاران فیزیک نظری مدرن است. نوه او برنهارد سزار تصمیم گرفت که راه پدربزرگش را دنبال کند: او فیزیک کوانتوم خواند و موسیقی را نیز دوست دارد.

او با شرکت های مهندسی آمریکا کار می‌کند و دستگاه های دید در شب را توسعه داده و در حال حاضر نیز روی فن آوری های لیزر پژوهش می کند.

شماره ۶ «کامرون داگلاس»، نوه «کرک داگلاس» هنرپیشه مشهور عصر طلایی هالیوود

کامرون داگلاس هنرپیشه و از اعضای سلسله بازیگری داگلاس است. پدربزرگ وی «کرک داگلاس» به لطف بازی در فیلم های کلاسیک هالیوود مانند «اسپارتاکوس» و «دکتر جکیل» و پدرش «مایکل داگلاس» هم بازیگر و تهیه کننده مشهور سینمای هالیوود است.

کامرون در آغاز کار خود، در ۴ فیلم ظاهر شد و اکنون در یک شرکت تولید فیلم در منهتن کار می کند.

شماره ۵ «نیکلاس سوامس»، نوه «وینستون چرچیل» یکی از مشهورترین چهره های دنیای سیاست

«سر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل» نخست وزیر انگلستان، سیاستمدار، روزنامه نگار، نویسنده و برنده جایزه نوبل ادبیات بود. طبق نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۰۲، وی به عنوان برجسته ترین فرد در تاریخ پادشاهی انگلستان شناخته می شود.

«نیکلاس سوامس» نوه چرچیل، سیاستمدار حزب محافظه کار انگلیس و یکی از مدیران یک شرکت نظامی خصوصی است.

شماره ۴ «جیمز تیِری»، نوه «چارلی چاپلین»

چارلی چاپلین ۴ بار ازدواج کرد و ۱۲ فرزند از زنان مختلف داشت. «جیمز تیری» نوه چارلی، هنرپیشه و مجری سیرک است.

او شرکت تئاتر خودش با نام «La Compagnie du Hanneton» را دارد که تئاتر و اجرای سنتی سیرک را با هم ترکیب می کند.

شماره ۳ «درو بَریمور»، نوه «لیونل بریمور»

«درو بَریمور» هنرپیشه هالیوود است که اولین نقش خود را در ۷ سالگی ایفا کرد. در دهه ۱۹۳۰ پدربزرگش، لیونل بریمور، به لطف بازی در درام های کلاسیک مانند «هتل بزرگ» و «شرلوک هلمز» به محبوبیت چشمگیری دست یافت.

شماره ۲ «سارا ساترلند»، نوه «دونالد ساترلند»

«سارا ساترلند» به سلسله بازیگری خانوادگی اش ادامه داده است. پدرش «کیِه فِر» و پدربزرگش «دونالد» در میان طرفداران فیلم بسیار شناخته شده هستند. سارا در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ظاهر شده و در حال توسعه حرفه خود به عنوان تهیه کننده است.

شماره ۱ «اتان پک»، نوه «گریگوری پک»

میلیون ها سینمارو در دهه ۵۰ میلادی بعد از حضور «گریگوری پک» در فیلم «تعطیلات رومی» شیفته او شدند. جذابیت داستان پرنسس آن و جو بردلی کسی را بی تفاوت نمی گذارد.

در مورد اتان، نیز او رد حرفه پدربزرگش را گرفته و در سریال ها و فیلم های تلویزیونی بازی می کند.

در موارد فوق نوه ها کم و بیش سراغ حرفه پدر بزرگهایشان رفته بودند و برخی نیز راهی دیگر برگزیده بودند. بنظر شما آیا وراثت می تواند در این میان نقشی ایفا کند؟

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

فارس 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار