کسری بودجه شهرداری را به فکر حراج تهران انداخت؟

به گزارش رصد روز، حبیب کاشانی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قرائت گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران به ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان منابع نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این منابع نسبت به طول ک...

به گزارش رصد روز، حبیب کاشانی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قرائت گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران به ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان منابع نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این منابع نسبت به طول کل پوشش منابع بودجه پنج درصد است و از مبلغ گفته شده مجموع عملکرد نقد و غیر نقد مبلغ ۳۲ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان مربوط به عملکرد نقد و ۶۲۵ میلیارد تومان مربوط به عملکرد غیر نقد است.

وی با اشاره به منابع درآمد ۹ ماهه سال جاری، گفت: در منابع حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی ۱۱ درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یک درصد و در فصل درآمدها ۸۸ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

شهرداری تهران حدود ۱۰۱ درصد درآمدها را وصول کرده است که اجرای آن ناشی از توسعه شهر و اجرای مصوبات اصلاحیه منابع شهرسازی است.

کاشانی تاکید کرد: در بخش منابع حاصل از واگذاری درآمدها نیز باید ۶۰۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۴۰۷ میلیارد تومان وصول شده است. همچنین در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی باید مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان وصول شده، یعنی میزان ۱۲۰ درصد وصول شده است که علت اصلی آن اوراق مشارکت گزارش شده است. درصد تحقق نسبت به مصوبه بودجه ۹ ماهه ۸۷ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اگر فروش املاک شهرداری تهران تصویب شود در اسفند ماه شاهد سیر صعودی تحقق بودجه شهرداری تهران خواهیم بود، افزود: برای تحقق بخش‌های مختلفی از بودجه به چند هزار میلیارد تومان بودجه و همت بالا نیاز است. برای مثال عوارض صدور مجوز احداث و بهره‌برداری سالیانه از دکل و آنتن هیچ درآمدی نداشتند و عوارض متمرکز گمرکی یارانه بلیت همگی صفر بوده‌اند و اگر قرار نیست آنها را دریافت کنیم و تلاشی برای آن انجام نمی‌شود، در رابطه با آنها ردیفی ایجاد نکنیم.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جدول درآمدی بودجه سال جاری شهرداری تهران گفت: در حوزه ارزش افزوده عملکرد چشمگیری داشته‌ایم اما در بسیاری از حوزه‌های دیگر موفق نبوده‌ایم. پارکینگ خط قرمز شورای شهر است و برای آن ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و مطابق با ادعای مردم وقتی به مناطق مراجعه می‌کنیم می‌گویند هیچ پارکینگی ساخته نمی‌شود و مردم در این حوزه دچار استیصال شدند.

وی افزود: درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار در بخش هزینه نقدی ۳۶ درصد بوده و در بخش غیر نقدی ۱۹ درصد بوده است. ۵۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان در بخش نقدی و غیر نقدی ابلاغ شده است اما با تخصیص اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و عملکرد ۱۴ میلیارد تومان درصد جذب ۳۴ درصد است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه در دو بخش پایدار و ناپایدار بوده که در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان وصول شده است. حدود ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان طی ۹ ماه گذشته وصول شده که نهایتا عملکرد شهرداری تهران در حوزه درآمدی ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به مصوبه نحوه اخذ مطالبات شهرداری تهران در حوزه شهرسازی نیز گفت: در مجموع در بخش وصول عوارض شهرداری تهران از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ۴۵۴۷ میلیارد تومان درآمد داشته است که این به معنای آن است که در مجموع استفاده کنندگان از پاداش جایزه خوش حسابی مربوط به پرونده‌هایی با مبالغ بالا و چهار درصدی‌ها بوده‌اند و پرونده‌های با مبالغ زیر یک میلیارد تومان و ۹۶ درصدی‌ها کمترین بعد از اجرای مصوبه را به خود اختصاص داده‌اند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار