کشف حجاب یک بازیگر دیگر/ مریم ابراهیم‌وند کیست؟

مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز که پس از دستگیری توسط گشت ارشاد در بیمارستان از دنیا رفت علاوه بر واکنش عموم مردم با واکنش های بسیاری از سلبریتی ها ازجمله اهالی سینما همراه بوده است.   به گزارش رصد روز، مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ سال...

مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز که پس از دستگیری توسط گشت ارشاد در بیمارستان از دنیا رفت علاوه بر واکنش عموم مردم با واکنش های بسیاری از سلبریتی ها ازجمله اهالی سینما همراه بوده است.

 

به گزارش رصد روز، مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز که پس از دستگیری توسط گشت ارشاد در بیمارستان از دنیا رفت علاوه بر واکنش عموم مردم با واکنش های بسیاری از سلبریتی ها ازجمله اهالی سینما همراه بوده است. در همین راستا شبنم فرشادجو و کتایون ریاحی بازیگران سینما و مریم ابراهیم وند کارگردان در اینستاگرام کشف حجاب کرده و تصاویری از خود به اشتراک گذاشتند.

نام شبنم فرشادجو و کتایون ریاحی را پیش از این بیشتر شنیده‌ایم، اما مریم ابراهیم وند کیست؟

مریم ابراهیم‌وند کیست؟

بیوگرافی مریم ابراهیم وند

مریم ابراهیم وند متولد سال ۱۳۷۰ کارگردان، تهیه کننده و فیلمساز سینما و تلویزیون ایران است که پس از به پایان رساندن تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه کارگردانی، فعالیتش در این زمینه را از اواخر دولت دوم محمود احمدی نژاد آغاز کرد.

 

ساخت فیلم درباره فاجعه منا

ابراهیم وند در سال ۱۳۹۵ فیلم سینمایی ۲۴ سپتامبر را درباره حادثه دلخراش منا و شهادت بسیاری از ایرانیان در کشور عربستان ساخت. این فیلم درباره یکی از شهدای منا، محسن حاجی حسنی کارگر ( با بازی امین زندگانی) بود که بخش‌هایی از آن با نارضایتی و شکایت خانواده این شهید همراه شد و به دلیل برخی حواشی مدت ها در توقیف بود.

 

فیلم مریم ابراهیم وند درباره فاجعه منا عربستان نخستین بار در جشنواره مقاومت ۱۳۹۵ به نمایش درآمد اما به خاطر اعتراضات خانواده شهید محسن کارگر قابل اکران نبود و ابراهیم وند در نهایت برای اکران آن مجبور به تغییر نام شهید شد.

 

بازداشت مریم ابراهیم وند

این کارگردان جوان در شهریور سال ۱۳۹۵ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از ۳۵ روز با وثیقه آزاد شد. ابراهیم‌وند دو سال بعد در تیرماه سال ۹۷ نیز بازداشت شد که اطلاعات دقیقی از جزئیات پرونده او به‌طور رسمی اعلام نشده است.

ابراهیم‌ وند شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در گفت‌وگویی با روزنامه شرق درباره اتهامات خود گفت: «سال ۱۳۹۵ فیلم سینمایی «۲۴ سپتامبر» را درباره فاجعه منا ساختم. یک ماه بعد از اتمام فیلم برداری در محل کارم بازداشت شدم. زمانی که بازداشت شدم، ۳۵ روز در انفرادی بودم که چرا این فیلم را ساختی، بازجو می‌گفت فلان کارگردان باید می‌ساخت، فلان کارگردان پشت در بنیاد سینمایی فارابی ایستاده که بودجه بگیرد؛ یعنی فضای بازجویی من در سال ۹۰ به این سمت رفت.»

 

اما گویا این همه ماجرا نیست و او پرونده‌های شکایت دیگری هم دارد. به نظر می‌رسد او درگیر یک اختلاف مالی با علیرضا سجادپور از مدیران سینمایی دوران محمود احمدی نژاد است و از طرف دیگر شرکت عظیم خودرو نیز از شاکیان ابراهیم وند است. گفت و گوی ابراهیم وند با روزنامه شرق و ادعا‌هایش با واکنش تند سجادپور همراه شد تا جایی که او در نامه‌ای نوشت که ابراهیم وند پنجاه شاکی خصوصی دارد.

ظاهرا او پس از بازداشت اول، تلاش کرد فیلمش را آماده اکران کند که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام «ساخت فیلم مبتذل و ارائه تصویر مخدوش از شهید» دوباره بازداشت شد.

مریم ابراهیم وند مدعی است که از همان ابتدا بر سر مسائل مالی با برخی مدیران سینمایی وزارت ارشاد و نزدیکان آن‌ها دچار اختلاف شد.

شایعات پیرامون حکم حبس طولانی مریم ابرهیم وند

در سال ۹۹ خبرهایی پیرامون صدور حکم ۱۰ سال و شش ماه حبس برای مریم ابراهیم‌وند کارگردان و تهیه‌کننده سینما منتشر شد. این گزارش‌ها اتهام ابراهیم وند را «ساخت فیلم مبتذل، توهین به رئیس جمهور و نشر اکاذیب علیه سپاه پاسداران انقلاب» اعلام کردند.

 

ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

ابراهیم وند در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد و در مصاحبه انجام شده در آن زمان، حل مشکلات اقتصادی را علت حضورش در انتخابات اعلام کرد. ثبت نام مریم ابراهیم وند در انتخابات ریاست جمهوری توجه بسیاری از رسانه ها را به سوی او جلب کرد.

مریم ابراهیم‌وند کیست؟

نمایش مستند «به کدامین گناه» در جشنواره فیلمسازان زن ازمیر

مستند به کدامین گناه به کارگردانی مریم ابراهیم وند، در نخستین حضور بین المللی خود در جشنواره فیلمسازان زن ازمیر توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم به موضوع کودکان زندانی زیر هفت سال می‌پردازد که به دلیل زندانی بودن مادران خود روزهای سختی را در زندان به سر می‌برند.

مریم ابراهیم‌وند کیست؟
فیلم های مریم ابراهیم وند

اولین فیلم او پانسیون دختران بود که در سال ۱۳۹۲ ساخته شد. ازجمله دیگر فیلم های او می‌توان به طنز عشق و ما همه تنهاییم اشاره کرد. او همچنین در فیلم حیا به عنوان بازیگر ظاهر شد.

مریم ابراهیم‌وند کیست؟

شهرت با شعر

مریم ابراهیم وند در مورد حجاب (آزاده نامداری) بازیگر سینما و تلویزیون شعری سروده بود و متن شعر مورد نظر یکی از دلایل به شهرت رسیدن این سینماگر جوان در فضای مجازی است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط