کمبود لکوموتیو شبکه ریلی جبران می‌شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جبران کمبود لکوموتیو در شبکه ریلی،گفت:برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها اصلاح شود.

به گزارش رصد روز، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جبران کمبود لکوموتیو در شبکه ریلی،گفت:برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها اصلاح شود.

 سیدمیعاد صالحی با یادآوری این‌که طی دهه‌های گذشته به صنعت حمل‌ونقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد:‌ باید به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و جبران کمبود لکوموتیو  بپردازیم.

وی با بیان این‌که با حفظ کامل مزیت و برند راه‌آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش می‌یابد، افزود: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و … برگزار شده است. در سفر اخیر به هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابجایی کالاهای اساسی در این بندر، افزایش قابل توجهی بیابد.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه راه آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب می شود، گفت: راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار