گروه صنعتی بارز تابع قانون باشد / اتفاقات سال گذشته درس عبرت نیست؟

دی ماه سال قبل خبر بازداشت سرپرست سابق و عضو هیئت مدیره گروه صنعتی بارز و مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان در توئیتی که رئیس کمیسیون اصل نود زد خبرساز شد. پیگیریها در آن زمان نشان میداد که یکی از اعضای بازداشت شده در آن زمان ۱۷ ماه بدون ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مدتهاست که صندلی نفر پنجم هیئت مدیره گروه صنعتی بارز خالیست و نماینده حقیقی روی صندلی آن دیده نمی شود. قانون در این مورد جلوی هرگونه ابهام و اما و اگر را گرفته است تا جای هیچ عذر و بهانه ای در کار نباشد. مطالعه درست قوانین در این خصوص نشان میدهد که حداقل میزان اشراف مدیران شرکت می توانست جلوی این وضعیت را که الفبای مدیریت است بگیرد.

عبارت ” عده اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی عمومی نباید از ۵ نفر کمتر باشد ” ، در ماده ۱۰۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت جای هیچ گونه چون و چرایی در این رابطه برجای نمی گذارد. مقرره مزبور پنج عضو را حداقل تعداد برای ترکیب هیئت مدیره در شرکت سهامی عام معین ساخته و راجع به حداکثر سکوت نموده است

در این مورد از اعضای هیئت مدیره گروه صنعتی بارز این شرکت صنعتی دعوت می شود تا یکبار دیگر بدیهیات قانونی را مورد مطالعه قرار دهند تا از شکل گیری جریانات خاص جلوگیری به عمل آید.

هیئت مدیره گروه صنعتی بارز

دی ماه سال قبل خبر بازداشت سرپرست سابق و عضو هیات مدیره گروه صنعتی بارز و مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان در توئیتی که رئیس کمیسیون اصل نود زد خبرساز شد. پیگیریها در آن زمان نشان میداد که یکی از اعضای بازداشت شده در آن زمان ۱۷ ماه بدون داشتن تائیدیه حراست در مقام بالاترین مسئول آن شرکت حضور داشته است.

امیدواریم که در دیگر شاهد اخبار بدی در این گروه صنعتی نباشیم و مدیران گروه صنعتی وفق مقررات عمل کرده و تابع قانون باشند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار