گروه مالی سپهر صادرات ( وسپهر ) ۱۱ هزار میلیارد ریال از ارزش پرتفوی بورسی خود را از دست داد

گروه مالی سپهر ( وسپهر ) علاوه بر اینکه در بازه زمانی فروردین تا اردیبهشت بیش از 43 هزار میلیارد ریال از ارزش بازارش کاسته شده 11 هزار میلیارد نیز ارزش پرتفوی بورسی خود را از دست داد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شهریور سال قبل ۲۰ درصد از سهام گروه مالی سپهر صادرات معادل ۶ میلیارد سهم به بازار سرمایه عرضه شد و در دومین روز مهرماه رسماً نماد وسپهر به جمع نمادهای معاملاتی با قیمت ۱۰ هزار و ۶۲ ریال اضافه شد. در طول این مدت قیمت این نماد با تغییرات زیادی همراه بود. بطوریکه بیشترین قیمت آن در چندماهه گذشته ۱۶.۱۴۰ ریال و کمترین قیمت آن نیز ۹ هزار و ۹۴ ریال بود.

گروه مالی سپهر صادرات که جزو شرکت های زیرمجموعه بانک صادرات است در زمینه های سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت ها ، مجتمع ها، طرح ها، واحد های تولیدی و صنعتی، بازرگانی، خدماتی و حمل و نقل و سایر فعالیت ها به طور مستقیم و غیر مستقیم که برای پیشبرد و تحقق اهداف شرکت لازم و مفید باشند فعالیت می کند.

مدیریت این شرکت در حال حاضر در اختیار خداداد غریب پور جهان آباد در قرار دارد. موضوعی که در بررسی های صورت گرفته کمی نگران کننده به نظر می آید کاهش قابل توجه ارزش پرتفوی بورسی این شرکت است که در یکماهه فروردین تا اردیبهشت کاهش ۱۱ هزار میلیاردی را نشان میدهد. پرتفوی بورسی گروه مالی سپهر در فروردین ماه ۱۳۴ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بود که با کاهش ۱۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریالی در اردیبهشت ماه به ۱۲۲ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش بازار نماد وسپهر نیز طی بازه فروردین تا اردیبهشت با کاهش ۴۳ هزار و ۱۷۰ میلیاردی به ۲۷۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال رسید. باید دید کاهش قابل توجه ارزش پرتفوی بورسی این گروه با مدیریت بیشتر و رصد بهتر بازار سرمایه برطرف خواهد شد یا خیر؟

مطالب مرتبط

آخرین اخبار