گزارشی از تشییع شهدای شاهچراغ

به گزارش رصد روز، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر ‌‌شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مردم شهیدپرور استان فارس، مسئولان لشکری و کشوری، ‌خانواده محترم شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان و… از میدان امام حسین(ع) شیراز آغاز شد. مس...

به گزارش رصد روز، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر ‌‌شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مردم شهیدپرور استان فارس، مسئولان لشکری و کشوری، ‌خانواده محترم شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان و… از میدان امام حسین(ع) شیراز آغاز شد.

تشییع ‌شهدای فاجعه شاهچراغ در شیراز

مسئولان لشکری و کشوری نظیر سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و دیگر مسئولان کشوری و استانی در این مراسم حضور دارند.

تجمع انبوه مردم عزادار در حرم شاهچراغ

مراسم تشییع پیکر ۱۱ شهید حادثه تروریستی شیراز که صبح امروز از میدان امام حسین(ع) آغاز شد، تشییع‌کنندگان پس از طی مسیر از بلوار کریم‌خان زند به‌سمت میدان شهدا و از آنجا به‌سمت خیابان ۹ دی حرکت کردند و پس از آن در حرم مطهر شاهچراغ تجمع کردند و مجتبی رمضانی مداح اهل‌بیت(ع) در رثای شهدای تروریستی حرم شاهچراغ به مرثیه‌سرایی پرداخت.

همدردی تشییع‌کنندگان شهدای تروریستی شیراز با “آرتین”

از دقایق اولیه صبح در میدان امام حسین(ع) شیراز همه آمده بودند پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، با پای پیاده و ویلچر؛ همه با چشمانی اشک‌آلود همراه با خانواده.

هر کجا چشم می‌انداختی همه یکصدا و متحد موج ابراز همدردی خود را با کودک شیرازی که در حمله تروریستی داغدار شده بود و پدر، مادر و برادر خود را از دست داد؛ نشان دادند.

حزن و اندوه در چهره‌های مردمان موج می‌زند، ذکر یا حسین(ع) و یا علی‌اصغر(ع) به‌یاد شهدای ترور حرم فضای مراسم تشییع را عطرآگین کرده بود، گویی ماه محرم هنوز تمام نشده است.

جمعیت کثیر امروز به‌یاد مظلومیت کودک یک‌ساله مجروح و آرتین گریستند، هرچند امروز آرتین جای خالی خانواده‌اش را به‌شدت احساس می‌کند، اما مردم نشان دادند که آرتین تنها نیست. اسم آرتین امروز رمز اتحاد و همبستگی مردم بصیر و وطن‌دوست است که از تروریست، اغتشاش و ناامنی متنفر و بیزار است.

امروز همه آمده بودند؛ جمعیت انبوهی از مردم شیراز برای بدرقه شهدای خود در مسیر تشییع قرار دارند که هم‌اکنون خیابان منتهی به حرم شاهچراغ(ع) مملو از جمعیت است و تمامی صحن‌های آستان نیز حضور انبوه مردم را در خود می‌بیند.

طنین شعار ‌مرگ بر آمریکا در سومین حرم اهل‌بیت(ع)

در این مراسم مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعار‌هایی علیه جنایت “تروریست‌ها، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر” حرکت به‌سمت حرم شریف حضرت شاهچراغ(ع) را آغاز کردند.

مردم انقلابی استان فارس امروز در مراسم تشییع ‌شهدای سومین حرم اهل‌بیت ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب، ‌به‌سمت میعادگاه عاشقی و محل تدفین شهدای حرم سوم اهل‌بیت‌ در حرکت هستند.

تصاویر هوایی پخش‌شده از مراسم تشییع باشکوه پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در میدان امام حسین(ع) شیراز نشان از حضور جمعیت فراوان در این مراسم دارد. مردمی که آمدند بگویند همیشه در صحنه هستند و هرگز اجازه نخواهند داد دشمنان قسم‌خورده و تکفیری آسیبی به ایران اسلامی بزنند.

‌”داعشیِ بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه”

مردم عزادار در مراسم که حال‌وهوای حزن‌انگیزی بر شهر شیراز حاکم است با سر دادن شعار “داعشیِ بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه/ ‌زن ـ زندگی شهادت، شیرازِ ما تسلیت.” بر مجازات عاملان این جنایت تأکید کردند.

هیئات عزاداری شهر شیراز نیز با برپایی دسته‌جات عزاداری در مسیر تشییع شهدا به‌سمت آستان شاهچراغ(ع) مشغول عزاداری ‌هستند.

در محل مراسم تشییع شهدا، از ساعاتی پیش از آغاز مراسم، مسیر‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) با ازدحام جمعیت مواجه شده بود و خیل کثیری از مردم برای بدرقه شهدا راهی این مراسم شده‌ بودند.

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمدبن موسی از میدان امام حسین به‌سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ با حضور مردم در حال برگزاری است و با تصمیم استاندار فارس، امروز شنبه هفتم آبان‌ماه، تعطیل اعلام شده است.

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود.

شیراز میزبان آیین تشییع پیکر ۱۱ شهید حرم شاهچراغ(ع)

شهدایی که پیکرهای پاک آنها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:

۱. امید خوب فرزند هوشنگ اهل دهدشت

۲. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز

۳. علیرضا سرایداران فرزند محمدحسن اهل شیراز

۴. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز

۵. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان

۶. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا

۷. علی‌اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان

۸. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز

۹. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت

۱۰. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمئی

۱۱. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز.

پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید ‌این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاک‌سپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

عصر ‌چهارشنبه ‌فردی مسلح با حمله به نمازگزاران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار