گزارش پایان بورس امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

در معاملات امروز بورس شاخص کل با کاهش ۶۳ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی رسید. به گزارش رصد روز، در معاملات امروز بازار سهام، فشار فروش شکل گرفته در ابتدای بازار لحظه به لحظه بیشتر شد و در دقایقی از معاملات سهام بزرگ بازار نیز...

در معاملات امروز بورس شاخص کل با کاهش ۶۳ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش رصد روز، در معاملات امروز بازار سهام، فشار فروش شکل گرفته در ابتدای بازار لحظه به لحظه بیشتر شد و در دقایقی از معاملات سهام بزرگ بازار نیز تا دامنه‌های منفی نزدیک به صف فروش معامله شدند، اما از ساعت ۱۱ خرید حقوقی‌ها شدت گرفت و بعضی از سهام رو به بالا معامله شدند و صف فروششان جمع‌آوری شد.

در نهایت شاخص کل بورس امروز نیز روز سختی را پشت سر گذراند و با کاهش ۶۳ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی رسید.

فولاد، فملی و میدکو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیرگذاران برتر خبری از نماد‌های مثبت نیست.

به نظر جمع‌آوری صف‌های فروش در سهام کوچک سخت‌تر از نهنگ‌های بازار هست و سرمایه گذاران رمق کمی به خرید در سهام کوچک دارند و همین امر منجر به کاهش ۳.۹۱ درصدی شاخص هم وزن شد.

 

ارزش معاملات خرد بازار سهام در پایان معاملات به ۱۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید که کاهش چشمگیری نسبت به اوج خود دارد و همین امر نشان دهنده‌ی کمبود تقاضا در بازار می‌باشد.

از این ۱۳۹۰۰ میلیارد تومان، ۸۸۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۳۳۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۸۰۰ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

خروج پول حقیقی از بازار سهام امروز هم در سطوح بالایی قرار داشت و در انتهای معاملات ۳۸۰۸ میلیارد خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام ثبت شده است.

سرانه خرید و فروش اشخاص حقیقی نیز در انتهای بازار به یکدیگر نزدیک شد و در انتهای معاملات سرانه فروش ۳۰.۶ میلیون تومانی و سرانه خرید ۳۰.۲ میلیون تومانی از حقیقی‌ها به ثبت رسید.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار