گزارش پایان بورس امروز ۱ آبان ۱۴۰۰ / شاخص کل ۲۸ هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دو درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۲.۳درصد افت کرد.

به گزارش رصد روز، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۸هزار و ۶۸۹واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۲.۳درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۵۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

TSR Watermark - 295

حقیقی‌ها امروز حدود ۷۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فولاد»، «فسبزوار»، «شتران»، «خودرو»، «کیمیاتک»، «فملی» و «خساپا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «توسن»، «فجهان»، «فرابورس»، «مدیریت»، «کرمان»، «آریا» و «وهامون» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار و ۱۹۰هزار میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با کاهش ۲۹۰ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به بیش از ۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۲.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد فولاد هرمزگان جنوب به تنهایی بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، توسعه ملی مهر آیندگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به اینکه صندوق پالایشی یکم در ابتدای شهریور سال گذشته با تخفیف ۳۰ درصدی به مردم ارائه شد قرار بود خریداران این واحد سود ببرند، اما با گذشت بیش از ۱۳ ماه هنوز خریداران پالایشی با ۳۲ درصد زیان از اصل سرمایه همراه هستند.

TSR Watermark - 294

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز بودند که نشان از کاهش نسبت به روز قبل دارد. بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی دو واحد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۳۱ درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۱.۷ درصد عقب نشست، شاخص بازار اول بورس ۲.۳۱ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۶ درصد کاهش یافت.

مطالب مرتبط