گوشت ارزان شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید: قیمت گوشت نسبت به اول هفته آبان ماه حدود ۲۰ هزار تومان ارزان شده و به کیلویی ۱۱۵ هزار تومان رسیده است. علت کاهش قیمت گوشت، کاهش قدرت خرید مردم است.

به گزارش رصد روز ، اگرچه با افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه انتظار می‌رفت قیمت گوشت قرمز گران شود اما حالا نه تنها قیمت گوشت قرمز افزایش نیافته بلکه در ماه گذشته قیمت‌ها اندکی افت کرده است. اما دلیل چیست؟

به گفته علی اصغر ملکی دو عامل سبب افزایش قیمت گوشت در چند ماه گذشته شده بود؛ یکی افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه و دیگری افزایش تقاضا و صف کشیدن مردم برای خرید گوشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این روزها قدرت خرید مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اخیر دولت ضعیف شده است.

اما از طرف دیگر قیمت مرغ اندکی افزایش یافته که به گفته محمد علی کمالی سروستانی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی «خبر اعمال محدودیت‌های بیشتر به دلیل شیوع کرونا، باعث شده خرید مردم افزایش یابد و قیمت مرغ در بازار دوباره گران شود. قیمت مرغ با هزار تومان افزایش از محل درب مرغداری به کیلویی ۲۴ هزار تومان رسید.»

البته گفتنی است که با وجود اینکه کاهش قدرت خرید منجر به کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده اما هنوز قیمت گوشت به نیمه نخست سال نرسیده است.

از طرف دیگر باید دید با توجه به کمبود نهاده‌های دامی در بازار، کاهش قیمت گوشت تا چه زمانی ادامه‌دار است؟

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار