یک میلیون بسته آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: بیش از یک میلیون بسته آموزشی هوشمند از طریق راه‌اندازی پویش ملی مشق احسان برای دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم تهیه شده است.

به گزارش رصد روز ، محمد ترکمانی مدیرعامل بنیاد احسان در نشست خبری سومین پویش ملی نقش مشق احسان اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی عقب‌افتادگی‌های زیادی در حوزه آموزش کشور وجود داشت و ۲۷ میلیون نفر در آن زمان سن بالای ۶ سال داشتند که بیش از ۵۲ درصد آنها بی‌سواد بودند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی به لطف خداوند وضعیت آموزشی بسیار بهبود پیدا کرد و امروز بیش از ۹۰  درصد کشور باسواد هستند.

مدیرعامل بنیاد احسان با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلفی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات زیادی در حوزه آموزشی انجام داده‌اند، گفت: این ستاد نهضت مدرسه‌سازی را نیز آغاز کرد و در حال حاضر ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق مختلف کشور که اکثرا در مناطق محروم قرار دارند، ساخته شده است.

ترکمانی به راه‌اندازی پویش ملی مشق احسان اشاره کرد و گفت:‌این پویش سه سال است که به همت دوستان جهادی و مردم خیر برگزار شده و مؤثرترین پویش آموزشی در ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: طی دو سال قبل از طریق راه‌اندازی این پویش ۴۰۰ هزار بسته آموزشی تهیه و توزیع شد که امسال این آمار به بیش از یک میلیون بسته رسیده و ارزش هر بسته بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرعامل بنیاد احسان ادامه داد: بسته‌های امسال به دلیل شرایط کرونا متفاوت از بسته‌های سال گذشته است و از آنجایی که در مناطق محروم و روستاها دسترسی به مؤسسات آموزشی مناسب نیست و یا وجود ندارد بخشی از این بسته‌ها در مورد محتواهای آموزشی در نظر گرفته شده است.

 ترکمانی گفت:‌همچنین از طریق این بسته‌ها استعدادیابی دانش‌آموزان مورد پیگیری قرار می‌گیرد چرا که تا کنون دانش‌آموزان مناطق محروم استعدادهای آنها به خوبی کشف نشده است و گروه‌های جهادی و مردمی فعال شده‌اند تا در این زمینه اقدام کنند و زمانی که استعدادها شناسایی شد در کانون‌های احسان از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی آموزشی، ارائه محتوای کمک آموزشی، بهره‌مندی از تکنولوژی واقعیت افزوده از جمله ویژگی‌های بسته‌های آموزشی امسال است که موضوع پیشگیری از کرونا از طریق بسته‌ها توجه شده و چند قلم محصول بهداشتی نیز در این بسته‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان گفت:‌ در همه استان‌ها شورای مشق احسان تشکیل شده و مسؤولان استانی اقدامات لازم را با کمک مردم جهت شناسایی دانش‌آموزان نیازمند انجام می‌دهند.

ترکمانی گفت:‌در تهران نیز با مسؤولان مربوطه مذاکراتی شده که برای کودکان کار بسته‌هایی در نظر گیریم و اقداماتی در این راستا آغاز شده است.

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط