۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

داشتن یک فضای سبز کوچک در هر اتاقی به دستیابی به حس آرامش کمک زیادی می‌کند. در این مطلب ۸ گیاهی که برای فضای آپارتمان و اتاق‌خواب گزینه مناسبی هستند معرفی‌ شده‌اند.

به گزارش رصد روز، خانه به‌ویژه اتاق خواب محلی است برای استراحت و گرفتن انرژی برای فعالیت روزمره. داشتن یک فضای سبز کوچک در هر اتاقی به دستیابی به حس آرامش کمک زیادی می‌کند.

خواه خانه شما غرق در نور طبیعی باشد، خواه برای روشنایی به لامپ‌های مخصوص احتیاج داشته باشید، گیاهان آپارتمانی و خانگی می‌توانند در اتاق خواب شما رشد کنند. گیاهان نه‌تنها اتاقتان را زیبا می‌کنند، بلکه می‌توانند هوا را از سموم تصفیه کنند و با تولید اکسیژن، فضای اتاق را برای خوابی آرام آماده ‌می‌کنند.

► در ادامه ۱۰ گیاهی که برای فضای آپارتمان و اتاق‌خواب گزینه مناسبی هستند معرفی‌ شده‌اند.

 

۱- گل اسپاتی فیلوم یا لی لی صلح (Peace Lily)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

لی‌لی صلح یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین گیاهان خانگی برای گذاشتن در اتاق‌خواب است. برگ‌های براق آن در شرایط کم‌نور رشد می‌کنند و ریشه‌های آن انواع عادات آبیاری را تحمل می‌کند.

اگر در اتاق‌خوابتان پنجره دارید، این گیاه گل‌های سفیدی می‌دهد که هفته‌ها دوام می‌آورد. اگر اتاقتان تاریک باشد، بعید است این گیاه گل بدهد. اگر اتاقی با روشنایی کم دارید نوعی از لی‌لی صلح را انتخاب کنید که شاخ و برگ‌های آن سفید رنگ باشد.

۲- نخل شامادورا (Parlor Palm)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

نخل شامادورا سایه‌دوست است، به همین دلیل شاهد رونق استفاده از آن در ادارات، مراکز خرید و سایر فضاهای بسته بدون نور طبیعی و کم‌نور هستیم.

در حقیقت، نور زیاد باعث خرابی برگ‌های نخل شامادورا می‌شود، بنابراین این گیاه را از پنجره‌هایی جنوبی اتاق خواب دور نگه دارید. مکانی نزدیک به حمام که رطوب دارد، برای نگهداری از نخل شامادورا ایده‌آل است، زیرا باعث جلوگیری از بروز آفات می‌شود.

۳- پاپیتال یا پیچک انگلیسی (Hedera helix یا English Ivy)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

پیچک انگلیسی گیاهی است که بیشتر در فضای باز می‌بینید و می‌تواند روی سازه‌ها و تنه درختان، رفتار تهاجمی داشته باشد و بالا برود. با این حال، در اتاق‌خواب هم می‌توانید از ویژگی رونده و چسبندگی بودن پیچک استفاده کنید و با ترفندهایی یک اثر هنری طبیعی درست کنید.

پیچیک انگلیسی در هر شرایط نوری تاب می‌آورد و در سبدهای آویز یا روی میز دکوری جذاب می‌سازند. این گیاه به آب کمی نیاز دارد و هفته‌ای یکبار آبیاری برای آن کافی است.

۴- سانسوریا (Snake Plant – Sansevieria trifasciata)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

سانسوریا گیاهی است که وجودش در هر خانه آنجا را شیک و لوکس می‌کند. این گیاه هوا را تقریبا از هر گیاه آپارتمانی دیگری تصفیه می‌کند. برگ‌های چرمی و بنددار سانسوریا در شرایط سخت آفریقای غربی، جایی که خاک فقیر است و باران نامنظم است، طاقت می‌آورد و با شرایط سخت آب و هوایی سازگار است و زنده می‌ماند. سانسوریا به هفته‌ای دوبار آبیاری نیاز دارد و از زهکش بودن گلدان آن هم باید مطمئن باشید چراکه ریشه‌هایش راحت پوسیده می‌شوند.

۵- گیاه ذرت (Dracaena fragrans)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

گیاه ذرت (Dracaena fragrans) به اتاقتان جلوه می‌دهد و برگ‌های بلند و تنه تنومند آن توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این گیاه مانند درخچه‌ای می‌ماند و به کنج اتاقتان زیبایی می‌بخشد. گیاه ذرت در سایه هم دوام می‌آورد و آن را تحمل می‌کند اما اگر در یک مکان آفتابگیر قرار بگیرند ممکن است گل‌های سفید بدهند.

توجه داشته باشید که این گیاه سمی است و نباید در دسترس کودکان یا حیوانات خانگی باشند.

۶- انجیر یا برگ کمانچه (Ficus lyrata)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

انجیر یا برگ کمانچه (Ficus lyrata) یکی از شیک‌ترین گیاهان خانگی است. برگ‌های بزرگ آن نقطه کانونی آن است و تأمین نور مناسب برای سرسبز نگه داشتن گیاه در محیط اتاق‌خواب ضروری است.

گیاه برگ کمانچه در بخش سایه‌دار جنگل رشد می‌کند و نور غیرمستقیم از پنجره‌ای رو به شرق به رشد این گیاهان کمک می‌کند. برگ کمانچه خود را روی صفحه‌ای از سنگریزه‌های پر از آب قرار دهید تا رطوبت در مجاورت گیاه افزایش یابد.

به طور خلاصه ، برگ کمانچه همه‌چیز را در حد متوسط می‌خواهد؛ از جمله نور، آب و دمای محل نگهداری آن. کم و زیاد شدن این عناصر باعث صدمه وارد شدن به این گیاه می‌شود.

۷- گندمی یا عنکبوتی (Spider plant)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

گیاه گندمی به فضای اتاق شادابی می‌بخشد. این گیاه اگر روند رشد خود را به خوبی ادامه دهد، روی ساقه‌های آن گیاه کوچک‌تری رشد می‌کند که با جدا کردن آنها از گیاه مادر به‌راحتی می‌توانید آن را قلمه بزنید و تکثیر کنید. فقط کافی است جوانه‌های جدید را داخل آب بگذارید تا ریشه‌دار شوند و سپس در خاک بکارید.

گیاه گندمی یا همان عنکبوتی شرایط نوری با رطوبت متوسط ​​عملکرد خوبی دارد.

۸- آلوئه‌ورا (Aloe Vera)

۸ گیاهی که بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هستند

برگ‌های گوشتی گیاهان آلوئه‌ورا (Aloe barbadensis) در اتاق خواب به نور و مکانی روشن احتیاج دارند و اگر یادتان می‌رود که تا چند هفته به آن آب دهید، نگهداری از این گیاه را فراموش کنید. در صورت کندن برگ‌های آلوئه‌ورا، این گیاه دوباره برگ جدید جایگزین برگ‌های کنده شده می‌کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار