آخرین تحولات اوکراین / روسیه به دنبال ایجاد حاکمیت جدید

به گزارش رصد روز ، آخرین تحولات اوکراین از ایجاد شرایط عجیب خبرمی دهد،خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که نیروهای روسی روز شنبه شهر ملیتوپل در جنوب شرقی اوکراین را به تصرف خود درآوردند. این خبرگزاری ادعا می کند مسکو حملات موشکی کروز و ت...

به گزارش رصد روز ، آخرین تحولات اوکراین از ایجاد شرایط عجیب خبرمی دهد،خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که نیروهای روسی روز شنبه شهر ملیتوپل در جنوب شرقی اوکراین را به تصرف خود درآوردند. این خبرگزاری ادعا می کند مسکو حملات موشکی کروز و توپخانه ای هماهنگ به چندین شهر از جمله پایتخت کیف انجام داد.

آخرین تحولات اوکراین

 

مقامات اوکراینی برای اظهار نظر در مورد سرنوشت ملیتوپل، شهری با حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر در دسترس نبودند. اگر گزارش اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه تایید شود، این اولین مرکز جمعیتی مهمی است که روس‌ها از زمان آغاز حمله خود در روز پنجشنبه تصرف کرده‌اند.

مقامات کیف گفتند که یک موشک به یک ساختمان مسکونی اصابت کرد و شاهدین نیز می گویند موشک دیگری به منطقه ای نزدیک فرودگاه اصابت کرد. هنوز از تلفات این حادثه خبری منتشر نشده است.برخی می گویند که نزدیک ساختمان های دولتی در مرکز شهر حوالی سحرگاهی تیراندازی هایی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی که در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم کشورش گفت: او گفت: “ما سلاح را زمین نخواهیم گذاشت، ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد.”

هنوز اتحادیه اروپا راه حلی درستی برای پایان دادن به این وضعیت اتخاذ نکرده هرچند گفته می شود که ناتو در حال آماده باش است اما چیزی که امروز در اوکراین در حال وقوع است به خوبی نشان می دهد که هیچ اعتمادی به غربی ها نیست.

پوتین گفت که باید آنچه را که تهدیدی جدی برای کشورش می‌خواند را از همسایه کوچک‌ترش حذف کند رئیس جمهور روسیه همچنین اوکراین را به نسل‌کشی علیه روس‌زبان‌ها در شرق این کشور متهم کرد. در مقابل کی یف و متحدان غربی اش این اتهامات را به عنوان یک تبلیغات بی اساس رد می کنند.

پوتین روز جمعه در یک نشست تلویزیونی با شورای امنیت روسیه از ارتش اوکراین خواست تا رهبران “نئونازی” خود را سرنگون کنند. او خطاب به ارتش اوکراین گفت: او گفت: «قدرت را در دستان خود بگیرید”.

بیشتر بخوانید:

ناتو هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط