آغاز اجرای بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی کشور

بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور با هدف کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش رصد روز ،این طرح توسط اکیپ‌های عمیاتی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع  نیروی برق ایران (توانیر) در آیین آغاز به کار این طرح سراسری، با بیان اینکه توانیر طرح را همزمان با آغاز روزهای سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، افزود:  اجرای این طرح به کاهش مصرف سوخت در کشور کمک می‌کند.

«محمدحسن متولی‌زاده»  با اشاره به این که در روزهای سرد، مصرف سوخت گاز نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: پس از گذر موفق از پیک تابستان گرم امسال که با همکاری خوب مردم انجام شد، اکنون و در شرایط سرما و کرونا، این بار تصمیم گرفتیم در یک عملیات سراسری از ظرفیت اصلاح روشنایی معابر برای کاهش مصرف برق کشور با هدف کاستن از مصرف سوخت گاز نیروگاه‌ها کمک گرفته شد.

وی یادآور شد: توانیر این اقدام را با بررسی‌های کارشناسی انجام می‌دهد و بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها می‌تواند تعدیل شود.

مدیرعامل توانیر با بیان این که اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد، یادآور شد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی ضمن اظهار امیدواری به همکاری مردم و همه نهادها با صنعت برق، تصریح کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح‌های خود دارد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند تنها با کاهش یک درجه دمای محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی، از بروز خاموشی به‌دلیل محدودیت سوخت در نیروگاه‌ها پیشگیری کنند.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) پیش از این گفته بود، تلاش برای اصلاح سیستم روشنایی معابر به منزله ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مجازی است.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار