آغاز تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک

وزیر نیرو ضمن ابراز امیدواری بر آغاز تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک ظرف ۶ ماه آینده گفت: این طرح بسیار اقتصادی است، چراکه پیک مصرف ایران و روسیه با یکدیگر کاملا متفاوت است.

به گزارش رصد روز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از آغاز تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک ظرف ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور مصرف برق صنعت از مصرف برق خانگی پیشی گرفت و امید است این روند ادامه یابد.

به گزارش تسنیم، وزیر نیرو همچنین به تامین برق بخش صنایع کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه در تلاش هستیم در بخش صنایع مصرف برق را در ساعت پیک و غیرپیک مدیریت کنیم به نحوی که برق صنایع در ساعات غیرپیک بدون محدودیت تامین شود.

وی یادآورشد: این شیوه در تمامی کشورهای صنعتی به ویژه در فصل تابستان اعمال می‌شود.

محرابیان درباره برقراری شبکه برق ایران و روسیه و نیز اثرات مثبت این امر، توضیح داد: اقدامات مطالعاتی اتصال شبکه برق ایران به کشور روسیه از طریق سه مسیر اعم از گرجستان، آذربایجان و ترکمنستان انجام شده است.

او افزود: مسیری که از نظر اجرایی بسیار آسان‌تر به نظر می‌رسد و نیاز به توسعه شبکه ندارد، مسیر آذربایجان است. خوشبختانه در این زمینه توافق بسیار خوبی با کشور جمهوری آذربایجان و روسیه صورت گرفته و این توافق منجر به این شد که بتوانیم از مسیر آذربایجان هرچه سریع تر شبکه های برق را متصل کنیم.

وزیر نیرو در ادامه ابراز امیدواری که حداکثر ظرف ۶ ماه آینده تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک آغاز شود. این طرح بسیار اقتصادی است چراکه پیک مصرف ایران و روسیه با یکدیگر کاملا متفاوت است. به عبارت دیگر زمان‌هایی که کشور روسیه بیشترین مصرف را دارد ایران کمترین مصرف را دارد و بالعکس.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار