آمادگی بالای صنعت برق برای تامین برق روز انتخابات

وزیر نیرو گفت: صنعت آب و برق از آمادگی بالایی برای تامین برق و آب در روز انتخابات برخوردار است.

به گزارش رصد روز، رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در دیدار از ستاد فرماندهی صنعت برق با حضور تعدادی از مدیران صنعت آب در محل مرکز پایش صنعت برق شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران افزود: سطح آمادگی برای ارایه خدمت در این شرایطی که مردم خود را برای برگزاری با شکوه انتخابات آماده می کنند بسیار خوب است.

وی ادامه داد: هرساله نیروگاه های حرارتی براساس برنامه از پیش طراحی شده که به طور معمول از اوایل پاییز شروع شده و تا اواخر فصل بهار سال بعد ادامه دارد وارد دوره تعمیر می شوند.

وزیر نیرو گفت: امسال اما این برنامه پیش از موعد تلاش شد به پایان برسد و اکنون رقم بسیار ناچیزی حدود یک سوم از برنامه تعمیرات نیروگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال باقی مانده است.

اردکانیان ادامه داد:این به معنای آن است که تلاش قابل توجهی در ماه ها و هفته های اخیر صورت گرفته تا هرچه سرعت گرما افزایش یافته بیشتر از آن برنامه تعمیرات اجرایی شده است.

وی به همکاری خوب بخش صنعت کشور با صنعت برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال بخش صنعت با جابجایی زمان های فعالیت به زمانی که نیاز عمومی به برق کمتر است کمک شایانی به تامین برق هموطنان کرد.

وزیرنیرو با ابراز امیدواری از تداوم این همکاری ها افزود: انشاالله در فردا که روز انتخابات است بتوان با آرامش بیشتر بتوان به ارائه خدمت برای تامین آب و برق مورد نیاز پرداخت و مشکلی ایجاد نشود.

اردکانیان ادامه داد: یکی از اصلی ترین واحدها در این باره واحدهای ارتباطی کشور هستند که نقش مهمی در ارتباط مراکز برق سراسر کشور دارند که از تلاش آنها قدردانی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: هموطنان نیز با آرامش نسبت به رعایت هرچه بیشتر مدیریت مصرف تلاش داشته باشند و اخلاق خوب مصرف صحیح را در جامعه نهادینه کنند.

وزیر نیرو گفت: هرچه بیشتر اخلاق خوب مصرف صحیح در جامعه نهادینه شود در آینده بیشتر می توان از مزیت های این فرهنگ خوب در همه بخش ها به خصوص بخش آب و برق بهره گرفت.

روزگذشته سخنگوی صنعت برق گفت: اوج تقاصای مصرف برق امروز رکورد زد و از مرز خطرناک ۶۰ هزار مگاوات عبور کرد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار