آمریکا تا ۳ خرداد کدام تحریم‌ها را لغو می‌کند؟

مصوبه مجلس شورای اسلامی تحت عنوان، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، باعث ایجاد تنگنای زمانی برای جو بایدن شده و دست دولت وی را برای فرسایشی کردن مذاکرات و شرطی نگاه داشتن اقتصاد ایران بسته است.

به گزارش رصد روز، در صورتی که آمریکایی‌ها برای لغو تحریم‌ها تا پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی اقدامی موثر نکنند، در ایام انتخابات امکان توافق به شدت کاهش می‌یابد و دولت بعد هم در یک سال اول روی کار آمدن نمی‌تواند با طرف غربی به توافقی مانند برجام دست یابد که منافع غرب را کاملا برآورده می‌کرد. ضمن اینکه گذر زمان هم به زیان آمریکایی‌ها است و با عادی شدن مراودات اقتصادی ایران، اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله با چین و افزایش فروش نفت، کارت تحریم در حال رنگ باختن است و رژیم تحریم‌ها را باید فروپاشیده دانست.

طرف انگلیسی با فشار بر امریکا قصد دارد این کشور را برای بازگشت سریع به برجام با کاهش تحریم‌ها تا قبل از انتخابات تحت فشار قرار دهد و فرانسوی‌ها هم به دنبال لغو تحریم خودرو و نجات خودروسازان ورشکسته خود هستند.

نتیجه اینکه طرف آمریکایی بررسی تحریم‌ها برای تصمیم گیری مجدد را تسریع کرده است. به نظر می‌رسد که آزادسازی منابع مسدود شده ایران، تعلیق ۴ و ۶ ماهه تحریم نفت و لغو تحریم خودرو (برای حفظ منافع فرانسه) در گام اول اجرایی شده و بانک مرکزی همچنان ذیل تحریم باقی بماند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

طلا نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار