آیا روادید عتبات عالیات لغو شده است؟

چندی پیش برخی از شرکت‌های هواپیمایی در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودند که از روز ۲۶ خرداد روادید عراق لغو شده و زائران عتبات عالیات برای پرواز‌های نجف و بغداد نیازی به دریافت ویزای عراق ندارند که طبق اعلام مسئولان این مصوبه تنها برای ایا...

به گزارش رصد روز، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره مصوبه هیات دولت در خصوص لغو روادید ۴۵ روزه سفر به عراق هم گفت: این مصوبه از سوی دولت به وزارت امور خارجه ابلاغ شده است؛ این وزارت خانه نیز آن را به دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرده؛ اما این مصوبه فعلاً تنها به سفر‌های اربعین اختصاص دارد.

به گفته او، آنچه برخی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بودند، اشتباه بود و بلافاصله اطلاعیه‌های لغو روادید با عراق را از رسانه‌ها و وب‌سایت‌های فروش بلیت خود حذف کردند.

ذیبخش یادآور شد: با توجه به در پیش بودن عرفه (۲۸ تیر ماه) و افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات، مسافران همچنان باید ویزای عراق تهیه کنند و این مصوبه لغو روادید عراق برای سفر‌های اربعین است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در حال حاضر پرواز به نجف و بغداد طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با داشتن تست منفی کرونا امکان‌پذیر است.

ذیبخش، درباره سرگردانی ۳۰ مسافر ایرانی که در فرودگاه روسیه دچار مشکل شده بودند، گفت: مشکل این مسافران مربوط به ایرلاین و یا پرواز نبوده و این موضوع باید از طریق وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ مصوبه‌ای درباره لغو یا متوقف کردن پرواز به کشور روسیه به ما ابلاغ نشده است، گفت: درخواست وزیر بهداشت مبنی بر لغو این پرواز‌ها باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود تا پس از ابلاغ به سازمان هواپیمایی کشور اقدامات لازم در جهت متوقف کردن این پرواز صورت گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح داد: با نزدیک شدن به سالروز میلاد امام رضا (ع) هیچ مجوزی مبنی بر افزایش تعداد پرواز‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از انجام پرواز‌های غیر ضروری صادر نشده است.

او با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مسافران پرواز‌های هند و پاکستان که وارد ایران می‌شوند، باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند، گفت: تمامی مسافران هند و پاکستان علاوه بر داشتن جواب تست منفی کرونا باید مستقیم وارد قرنطینه شوند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار