آیت الله رئیسی: مقابل قلدری آمریکا کوتاه نمی ‏‌آییم

رییس‌جمهور با اشاره به بدعهدی طرف‌های آمریکایی و اروپایی در عمل به تعهدات رفع تحریم،گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مقابل قلدری آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش رصد روز، رییس‌جمهور با اشاره به بدعهدی طرف‌های آمریکایی و اروپایی در عمل به تعهدات رفع تحریم،گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مقابل قلدری آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی و «شیء جین پینگ» رؤسای جمهور ایران و چین صبح امروز اولین دیدار حضوری خود را در حاشیه اجلاس شانگهای انجام دادند و درباره مهمترین مسائل مربوط به مناسبات دوجانبه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی گفتگو و تصمیم‌گیری کردند.
رییس جمهور در این دیدار ضمن تبریک روز ملی خلق چین به رییس جمهور و ملت چین، از مواضع سازنده این کشور در روند عضویت ایران در پیمان شانگهای قدردانی و از نقش‌آفرینی چین برای عضویت ایران در سازمان «بریکس» استقبال کرد.

رییسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‌ها هرگز متوقف نشده و نمی‌شود و توانسته است مسیر پیشرفت و توسعه خود را ادامه دهد.

وی برنامه همکاری‌های جامع راهبردی ایران و چین را نشانه و نماد اراده دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های گسترده موجود در زمینه‌های نفت و انرژی، ترانزیت، کشاورزی، تجارت و سرمایه‌گذاری بستر بسیار مناسبی برای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

رییس جمهور با اشاره به بدعهدی طرف‌های آمریکایی و اروپایی در عمل به تعهدات رفع تحریم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مقابل قلدری آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

«شیء جین پینگ» رییس جمهوری چین هم در این دیدار از مواضع مستقل جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین‌المللی تقدیر کرد و گفت: روابط ایران و چین روابطی راهبردی است و فارغ از هر تحول بین‌المللی توسعه خواهد یافت.

رییس جمهور چین همچنین بر آمادگی کشورش برای استفاده مفید از ساز و کارهای تعاملی، بخصوص ساز و کار تعامل هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تاکید کرد.

«شیء جین پینگ» با اشاره به نقش مهم ایران در امور منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: چین از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بریکس حمایت می‌کند.

در این جلسه، رییس جمهور چین به صورت رسمی از رییس جمهور اسلامی ایران دعوت کرد تا به چین سفر کند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار