ابهام بزرگ در موضوع دریافت ارز وارداتی توسط شرکتهای بیمه ای

این ابهام بزرگ باید توسط بانک مرکزی پاسخ داده شود زیرا متولی انتشار این اسامی بانک مرکزی است و این ارزها  با مجوز بانک مرکزی در اختیار شرکتها و سازمانها قرار گرفته که عدم شفافیت در این باره می تواند ابهامات زیادی را به همراه داشته باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، این روزها مبحث اصلی بازار ارز مربوط به بازگرداندن ارز صادراتی می باشد که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است. در این میان انتشار فهرست برخی از شرکتها که اقدام به دریافت ارز دولتی جهت واردات کالا و خدمات کرده اند نیز قابل توجه است. شرکتهایی که اتفاقاً تعداشان کم نیست. در کنار نام این شرکتها کد ملی افرادی که از طریق آنها ارز دولتی واررد شرکت و مجموعه شده قابل ملاحظه است که البته برخی از آنها دیگر سمتی در این شرکتها ندارند. ارز صادراتی باید به کشور برگردد و در این ماجرا هیچ شکی نیست اما در خصوص ارز وارداتی نیز باید به این مسئله توجه کرد که اصولا ضرورت دریافت ارز وارداتی برای برخی از شرکتها چیست و آیا این شرکتها حاضر به شفافیت در این موضوع هستند یا خیر؟

در میان اسامی شرکتهایی که ارز دولتی جهت واردات کالا و خدمات دریافت کرده اند نام چند شرکت بیمه نیز دیده می شود. اولین و مهمترین این شرکتها بیمه ایران است که در گزارش قبلی نیز راجع به تفصیل راجع به آن صحبت شد. اما در کنار نام این بیمه دولتی اسامی دیگری نیز به چشم می خورد که نشان می دهد بیمه ایران تنها بیمه ای نیست که موفق به دریافت ارز دولتی جهت واردات کالا و خدمات شده.

بیمه های دانا ، تعاون ، البرز ، پارسیان ، رازی ، کارآفرین ، سامان و مرکزی نیز در این فهرست دیده می شوند که امیدواریم در خصوص کم و کیف دریافت ارز توسط آنها پاسخ قانع کننده ای وجود داشته باشد. میزان دریافت ارز توسط این شرکتهای بیمه ای قابل توجه است اما یک ابهام بزرگ در کنار این موضوع به چشم میخورد. در کنار نام این شرکتهای بیمه کدملی فردی که ارز توسط آنها تقاضا و یا دریافت شده است وجود ندارد در حالیکه این موضوع درباره سایر شرکتها مشاهده می گردد. این ابهام بزرگ باید توسط بانک مرکزی پاسخ داده شود زیرا متولی انتشار این اسامی بانک مرکزی است و این ارزها  با مجوز بانک مرکزی در اختیار شرکتها و سازمانها قرار گرفته که عدم شفافیت در این باره می تواند ابهامات زیادی را به همراه داشته باشد.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار