ابهام جدی در ادامه فعالیت بانک سرمایه

موضوع مهم و با اهمیت دیگری که باید همه سهامداران و بانک مرکزی به دقت مورد نظر قرار دهند و نسبت به آن تصمیم جدی اتخاذ کنند مطالبات غیر جاری است که معادل ۹۴ درصد از کل تسهیلات را شامل می شود سرمایه نظارتی آن نیز تا مبلغ ٢٧۵.٠٣۵ میلیارد ریال...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع بانک سرمایه هرچند  که ابعاد مورد رسیدگی آن تا حدودی در اختیار مخاطبان قرار گرفته اما بررسی صورت‌های مالی جدید بانک حکایت از اتفاقات دیگری در آن دارد که می تواند برای سهامداران بانکهای دارای اهمیت بالا باشد.این بانک در حال حاضر با هدایت فرج الله قدمی به کار خود ادامه می دهد اما برای ماندگاری در نظام بانکی کشور مسیر سخت و دشواری در پیش دارد. ابعاد زیادی در بررسی صورتهای مالی جدید بانک سرمایه مورد توجه قرار گرفته که بانک مرکزی باید در خصوص انحلال بانک و یا ادغام آن در بانک‌های دیگر تصمیم‌گیری کند. فرج الله قدمی و سایر اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه خود را در برابر زیان انباشته بزرگی می بیند که بیش از ۶۷ برابر سرمایه بانک است این موضوع منجر شده تا کفایت سرمایه بانک به منفی ۳۰۸ درصد در سال ۹۸ برسد که طبق نظر حسابرس این نتایج نشان دهنده ابهام با اهمیت نسبت به توانایی به ادامه فعالیت است.

موضوع مهم و با اهمیت دیگری که باید همه سهامداران و بانک مرکزی به دقت مورد نظر قرار دهند و نسبت به آن تصمیم جدی اتخاذ کنند مطالبات غیر جاری است که معادل ۹۴ درصد از کل تسهیلات را شامل می شود سرمایه نظارتی آن نیز تا مبلغ ٢٧۵.٠٣۵ میلیارد ریال کاهش پیدا کرده.

در بخش دیگری از گزارشات به پرداخت تسهیلات کلان به شرکت‌های زیرمجموعه در سال ۹۵ می‌رسیم که هرچند در گزارشات بعدی به تفصیل در مورد آن خواهیم گفت اما تا همین جا باید به این موضوع توجه کافی داشت که تسهیلات کلان و پرداختی در این سال مطابق با بخشنامه تسهیلات کلان بانک مرکزی نبوده و این مسئله چالش‌های زیادی را برای بانک رقم زده. آنچه که از وضعیت فعلی قابل دریافت است نبود قوام لازم جهت ادامه حیات در نظام بانکی است حجم بالای بدهی ها و زیان انباشته و کفایت سرمایه نگران‌کننده همگی نشانه های لازم جهت اخذ تصمیمات جدید در مورد آن است که می‌تواند برای سهامداران و خریداران سهام سمایه بسیار مورد توجه باشد. هیئت مدیره و شخص مدیرعامل باید برای این وضعیت چاره اندیشی کنند وگرنه شاید در آینده ای نزدیک اتفاقات ناخوشایندی را در این موضوع شاهد باشیم.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار