اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه عمومی سال آینده قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش رصد روز، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جبران کسری بودجه کشور باید اصلاح ساختار جدی در بودجه نویسی کشور داشته‌ باشیم، گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های که بین مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه شکل گرفته شاهد تغییرات اساسی در این حوزه باشیم.

وی درباره اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ بر اساس چه منابعی بسته خواهد شد و اینکه بازهم درآمدهای دولت براساس فروش نفت خواهد بود یا خیر؟ ادامه داد:اینکه منابع فروش نفت را در بودجه سال آینده نادیده بگیریم اینگونه نیست، اما اینکه میزان فروش نفت و درآمدهای آن در بودجه عمومی کشور آورده شود این موضوع جای بحث دارد.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه باید تجربیات سال‌های گذشته در تحریم‌های نفتی را در بودجه نویسی سال ۱۴۰۱ در نظر بگیریم، افزود: حتی اگر بتوانیم به منابع نفتی خودمان در سال آینده با توجه شرایط تحریمی دست پیدا کنیم حتما باید سهم درآمدهای نفتی در بودجه به ویژه بودجه عمومی را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه عمومی سال آینده قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت:باید به سمتی برویم که از راه‌های دیگر منابع درآمدی جدیدی برای کشور ایجاد کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار