احتمال کاهش قیمت طلا بعد از انتخابات آمریکا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش قیمت طلا به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا ارزان‌تر خواهد شد.

به گزارش رصد روز ، با کاهش ۱۵ دلاری انس جهانی طلا از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تاکنون و سیر نزولی قیمت طلای جهانی، تحلیلگران این بازار می‌گویند قیمت سکه و طلا تا انتخابات آمریکا روند صعودی نخواهد داشت.

نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز هم از حبس نفس بازار طلا در آستانه انتخابات آمریکا خبر داده و اعلام کرده است که «سرمایه‌گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمت‌ها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند.»

قیمت سکه کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا انتخابات آمریکا ارزان خواهد شد یا خیر؟ گفت: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش قیمت طلا به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا ارزان‌تر خواهد شد؛ چرا که تحلیلگران معتقدند قیمت انس جهانی طلا از یک هزار و ۹۰۰ دلار فراتر نخواهد رفت.

ابراهیم محمدولی افزود: از آخرین معاملات هفته گذشته تاکنون قیمت انس جهانی طلا حدود ۱۵ دلار ارزان شد و در بازارهای جهانی با قیمت هزار و ۹۰۲ دلار معامله شده است. برهمین اساس قیمت طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰ هزار تومان کاهش دیروز با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. در حقیقت روز شنبه با تداوم روند نزولی قیمت ارز قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه با ۴۸۰ هزار تومان ریخت.

او در ادامه اظهارکرد: تحلیلگران معتقدند بعد از انتخابات آمریکا ممکن است برخی جوهای روانی قیمت طلا را با نوسان همراه خواهد کرد؛ این در حالی است که این نوسان در بازه زمانی کوتاهی از بین خواهد رفت.

 

 

 

 

تجارت نیوز

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار