احضار ۹ وزیر دولت رئیسی به مجلس

کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این هفته از وزرای خارجه، اقتصاد، میراث فرهنگی، ارتباطات، علوم، صنعت و معدن، تعاون، راه وشهرسازی و ارشاد اسلامی برای پاسخ به نمایندگان دعوت کرده‌اند.

به گزارش رصد روز، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این هفته از وزرای خارجه، اقتصاد، میراث فرهنگی، ارتباطات، علوم، صنعت و معدن، تعاون، راه وشهرسازی و ارشاد اسلامی برای پاسخ به نمایندگان دعوت کرده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته در کمیسیون‌های تخصصی بررسی طرح‌ها، لوایح و مسائل جاری کشور را با دعوت از برخی از وزرای دولت، مسوولان کشوری و لشکری در دستور کار دارند و قرار است ۹ وزیر دولت برای ارائه گزارش یا پاسخ به نمایندگان در این کمیسیون‌ها حاضر شوند.

امیرعبداللهیان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه، ۲۱( فروردین ماه)، انتخاب و معرفی یک نفر از اعضای کمیسیون به منظور حضور در کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات را در دستور کار دارد.

دعوت از وزیر امور خارجه به منظور پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان، بررسی لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان، بررسی طرح جامع داوری در امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیته روابط خارجی و بررسی لایحه الحاق دوت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدأ و نشانه های جغرافیایی، بررسی لایحه تصویب اصلاحیه مورخ ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) پیوست های کنوانسیون مدارک شناسایی دریانوردان مورخ ۲۰۰۳(۱۳۸۲) نیز در دستور کار روز یکشنبه کمیته های تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

روز دوشنبه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از یکی از نهادهای مربوطه بازدید خواهند داشت.

در روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین ماه) بررسی آخرین اخبار و تحولات، بحث و تبادل نظر پیرامون حوادث اخیر در کشورهای همسایه با حضور مسئولان ذیربط، بررسی طرح اصلاح مواد ۱۵ و ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران و بررسی طرح تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت در دستور کار این کمیسیون است.

بررسی طرح حمایت همه جانبه از مراکز علمی-تحقیقاتی ضد استکباری و اشخاص زیان دیده از اقدامات دولت آمریکا و بررسی لایحه اعطای تابعیت به اتباع خارجی نیز در روز سه‌شنبه بررسی خواهد شد.

وزرای میراث و ارشاد اسلامی مهمان کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه( ۲۱ فروردین ماه)، نشستی مشترک با جمعی از هنرمندان حوزه سینما به مناسبت هفته هنر اسلامی برگزار خواهند کرد و همچنین کمیته تربیت بدنی و جوانان، بررسی عملکرد و برنامه‌های فدراسیون‌های تکواندو، زورخانه‌ای وپهلوانی ورزش‌های رزمی را با حضور معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مورد بررسی قرار می‌دهد.

روز دوشنبه( ۲۲ فروردین ماه)کمیسیون میزبان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت پاسخگویی به سوال ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس است.

در ادامه برنامه‌های روز دوشنبه؛ اعضای کمیته زنان و خانواده پیگیری و نظارت بر نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کمیسیون فرهنگی حضور خواهند یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه۲۳ فروردین ماه، جهت پاسخگویی به سوال ۱۳ نفر از نمایندگان مجلس نیز به مهمان کمیسیون خواهد بود.

بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کاگروه های تخصصی با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط، بررسی ابعاد امنیتی و انتظامی واقعه مشهد و سایر استان ها و جمع بندی نهای طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار دارد.

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار کمیسیون اجتماعی

بررسی طرح تغییر ساعت رسمی کشور، بررسی طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی و بررسی طرح استفساریه موادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

دعوت از معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص ارزیابی آثار و پیامدهای افزایش حقوق کارگران در امنیت و ثبات شغلی ایشان در سال جاری و نحوه حمایت از کارگاه‌ها و صنایع خرد نیز در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی است.

جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی با موضوع کودکان زباله گرد، جلسه کمیته موارد خاص به منظور بررسی شور دوم طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، جلسه کمیته موارد خاص به منظور ادامه بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس هم برای دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی پیش بینی شده است.

وزیر ارتباطات و معاون علمی رییس جمهور مهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز یکشنبه (۲۱ فروردین ماه) میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جهت استماع گزارش برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۱ هستند.

استماع گزارش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عملکرد کاری و ارائه ظرفیت بازار سرمایه در تامین مالی بخش تولید دیگر دستورکار این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

همچنین روز سه‌شنبه(۲۳ فروردین ماه) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد بود تا گزارشی از برنامه‌های وزارتخانه‌ متبوعش در سال ۱۴۰۱ ارائه کند. طرح اصلاح قانون معادن با حضور کارشناسان مربوطه هم در دستور این کمیسیون قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌رود

این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه ضمن استماع گزارش و بررسی عملکرد منابع و مصارف (دریافتها و پرداختها) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به طرح اصلاح بند(ج) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی می‌کند.

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جلسه روز سه‌شنبه با دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های سالجاری این وزارتخانه در زمینه تولید و تجارت، سیاستهای این وزارتخانه را در خصوص واردات خودرو بررسی خواهد کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار