اختلال در صرافی‌های جهانی رمزارز و بسته شدن بزرگترین صرافی ها

هم زمان با ریزش چشمگیر بازار رمزارزها صرافی‌های جهانی مانند بایننس و کوین‌بیس در بخش معاملات آتی دچار اختلال شدند.

به گزارش رصد روز، ۱۰ هزار و ۵۲۵ بیت‌کوین در بخش معاملات آتی لیکوید شدند و صرافی‌های بزرگ دنیا مانند بایننس و کوین‌بیس از کار افتادند.

بازار رمزارزها حدود ۲۵ درصد (معادل ۸ میلیارد دلار) نزول کرد و مارکت‌کپ بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۳/۴ میلیارد دلار بزرگ‌ترین ریزش را بین ارزهای دیحیتال بازار به ثبت رساند. اتریوم هم با سقوط ۴۰ درصدی و کاهش ۲/۱۹ میلیارد دلار ازرش بازار دومین ارز بزرگ بازار رمزارزها از نظر ریزش شد.

 

 

صرافی کوین‌بیس در صفحه توئیتر خود نوشت: «برخی مشکلات را در این صرافی شاهد هستیم و می‌دانیم که ممکن است برخی ویژگی‌ها درست عمل نکند. ما در حال بررسی این موضوع هستیم به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد»

ریزش بازار نه تنها منجر به زیان‌های سنگین شده بلکه سیستم عامل‌های خدماتی حوزه رمزارز را هم دچار اختلال کرده است.

معاملات آتی بایننس

اختلال در بایننس

بزرگترین صرافی دنیا برداشت اتریوم را به طور موقت متوقف کرده است و در بخش معاملات آتی هم مشکلات زیادی دارد.

 

 

آماده نبودن سیستم‌های معاملاتی در دوره انحلال بازار، فعالانی که به حساب‌های خود دسترسی ندارد را دچار زیان شدید کرده است. سیستم‌های معاملاتی نامناسب در شرایط نزولی بازار خاطرات سال گذشته که اتفاق مشابهی افتاد را تداعی می‌کنند.

نرخ سود بازار آتی بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده و همین امر نشان‌دهنده کاهش اعتماد فعالان بازار به سیستم‌های معاملاتی است.

 

 

مایکل سایلور، یکی از طرفداران برجسته بیت‌کوین گفته علی‌رغم از دست داد یک میلیارد دلار بیت‌کوین به دلیل ریزش بازار باز هم بیت‌کوین نمی‌فروشد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار