از اهمال در اجرای قانون تا سرمایه گذاری بیمه البرز در املاک + سند

بند ج ماده 107 قانون اصلاحیه قانون تجارت در به انتخاب حداقل 5 نفر جهت اعتبار هیئت مدیره شرکتهای سهامی عام اشاره دارد که گویا این موضوع برای مدیران بیمه البرز روشن نیست. لفظ قانونگذار در مورد حداقل 5 نفر مشخص می سازد که اجرای این مسئله الز...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، قوانین برای اجرا شدن وضع می شوند نه اینکه در مورد اجرای آنها اما و اگری وجود داشته باشد. قانون درباره نحوه انتخاب ، تعداد و حدود اختیارات اعضای هیئت مدیره شرکتها پیام روشن و واضحی دارد که نباید سبک شمرده شود. یکی از دلایلی که همواره به سازمانها و نهادهای اقتصادی انتقاداتی را وارد می دارد مشکل در اجرای بی کم و کاست قانون است که این موضوع یک اپیدمی مسری در بسیاری از نهادها شده. توجه ها زمانی در مورد برخی از شرکتها بیشتر می شود که نگاه به عقبه فعالیت و سابقه آنها روشن می سازد که آگاهی از قوانین در چنین شرکتهایی در چه سطحی قرار دارد؟ بیمه البرز که هدایت آن را محسن پورکیانی بر عهده دارد چندوقتیست که در بخشهایی از فعالیت خود با ابهاماتی روبروست که برای روشن آن چیزی بهتر از استناد به قانون نیست. این شرکت بیمه ای که ۱۷ درصد از سهام خود را متعلق به دولت و می بیند و محسن پورکیانی را به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارائی در جمع هیئت مدیره خود دارد در اجرای بخشی از قوانین مروبط به تعداد اعضای هیئت مدیره کوتاهی کرده و ضندلی نفر پنجم اعضای هیئت مدیره خود را مدتهاست که خالی می بیند. هرچند که فرد حقوقی برای این سمت تعریف شده و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را در این فهرست می بینیم اما شخص حقیقی به نمایندگی از این شرکت که بتواند در تصمیمات هیئت مدیره نقش داشته باشد ملاحظه نمی شود. کما اینکه در تصمیمات هیئت مدیره نیز امضای ۴ نفر را مشاهده می کنیم.

بند ج ماده ۱۰۷ قانون اصلاحیه قانون تجارت در به انتخاب حداقل ۵ نفر جهت اعتبار هیئت مدیره شرکتهای سهامی عام اشاره دارد که گویا این موضوع برای مدیران بیمه البرز روشن نیست. لفظ قانونگذار در مورد حداقل ۵ نفر مشخص می سازد که اجرای این مسئله الزامیست حال اینکه چرا چنین مسئله ای در مورد تعداد اعضای هیئت مدیره بیمه البرز مصداق ندارد سؤالیست که باید از ۴ عضو فعلی این شرکت بیمه ای که همگی جزو اعضای موظف هستند پرسید.

بیمه البرز

مسئله بعدی که باید در مورد بیمه البرز به آن اشاره کرد سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی در املاک طبق صورتهای مالی این شرکت است. موضوع فعالیت شرکتهای بیمه کاملا مشخص است و نمی توان از آن برداشت دیگری داشت اما باید از مدیران البرز پرسید که این سرمایه گذاری با چه توجیهی صورت گرفته و چرا باید شاهد چنین فعالیتی در یک شرکت بیمه ای که ۶۱ سال از مدت فعالیت آن می گذرد را شاهد باشیم؟

بیمه البرز

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار