اسامی کشته شدگان ساختمان متروپل اعلام شد

به گزارش رصد روز ، اسامی کشته شدگان ساختمان متروپل اعلام شد. ساعاتی پیش ساختمان متروپل معروف به برج دوقلو آبادان فروریخت. طبق آمار‌های غیررسمی عده‌ای در این اتفاق زیر آوار مانده‌اند . به دلیل ریزش بخش‌هایی از این ساختمان در روز دوشنبه برا...

به گزارش رصد روز ، اسامی کشته شدگان ساختمان متروپل اعلام شد. ساعاتی پیش ساختمان متروپل معروف به برج دوقلو آبادان فروریخت. طبق آمار‌های غیررسمی عده‌ای در این اتفاق زیر آوار مانده‌اند .

به دلیل ریزش بخش‌هایی از این ساختمان در روز دوشنبه برای حفظ سلامت عابران و مردم خیابان اصلی امیرکبیر(امیری) آبادان توسط نیروی انتظامی بسته شد.

این ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و چند دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل مستقر شده اند.

اسامی کشته شدگان ساختمان متروپل

 

سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان را تشریح کرد و گفت: تااین لحظه ۲۸ مصدوم و ۵ فوتی در حادثه ثبت شده است.

مجتبی خالدی در خصوص وضعیت کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان اظهار کرد: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند و همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مصدومین حادثه در بیمارستا‌های آبادان اظهار داشت: در بیمارستان ۱۷ شهریور ۲ نفر تحت مراقبت و درمان قرار دارند:

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ ساله

 

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی ۱۸ نفر تحت درمان هستند

۱.نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا… باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸.علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص شد

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲. حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴. حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶.کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص شد

۱۷.عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸.مجید توسلی۴۲ساله

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی نیز ۶ تن از حادثه‌دیدگان زیر تحت درمان هستند.

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا… بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۳ ساله

وی خاطرنشان کرد: جستجو برای آوار‌برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد و احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

 

آماده‌باش پزشکی قانونی درپی ریزش ساختمان متروپل آبادان

حامد نائیجی با اشاره به ریزش ساختمان «متروپل» در آبادان اظهار کرد:‌درپی این حادثه مرکز پزشکی قانونی در شهر آبادان در آماده‌باش کامل قرار گرفته و علاوه بر آن اکیپ بحران استان خوزستان هم در آماده‌باش کامل است تا در صورت نیاز به شهر آبادان اعزام شود.

وی ادامه داد: البته تا کنون موردی به پزشکی قانونی آبادان برای شناسایی و تشخیص هویت ارجاع نشده است، اما آماده‌باش پزشکی قانونی به طور کامل است.

آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون پنج تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند. این حادثه حوالی ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوشنبه دوم خرداد ماه رخ داد.

 ۵ کشته و ۲۷ مصدوم تاکنون

فرماندار آبادان گفت: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده است.

 

ساختمان‌های اطراف ساختمان متروپل آبادان تخلیه می‌شوند

احسان عباسپور فرماندار آبادان ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه ساختمان متروپل در حال ساخت بوده و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی وجود دارد، اظهار کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

عباسپور افزود: هم اکنون تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و در حال انجام عملیات آواربرداری هستند.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان نیز گفت: ۱۱۵ کارشناس فوریت‌های پزشکی از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

 

دستور ویژه وزیر کشور در ارتباط با حادثه آبادان

احمد وحیدی، به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به‌کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

وی در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالاً در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

وحیدی همچنین به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان همیاری شهرداری و دهیاری کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند علاوه بر این، وزیر کشور خواستار شناسایی و برخورد با مسببان و متخلفان این حادثه شد.

 

گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار متروپل در آبادان

شعبانی مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان اعلام کرد:طبق ارزیابی تیم های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار