اشرف غنی افغانستان را ترک کرد

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است.

به گزارش رصد روز، شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است.

  این شبکه خبری به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد رییس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شده است.

در همین حال برخی منابع به روزنامه آیشا پلاس تاجیکستان گفته‌اند اشرف غنی، حمدالله محب و محمود فضلی از دوشنبه مرکز تاجیکستان به کشور سومی رفته‌اند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال خبر داده بود دولت افغانستان و واشنگتن از طالبان خواسته‌اند تا ورود به کابل را تا ۲ هفته به‌تاخیر بیاندازند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز برای مشورت به سفارت آمریکا رفته است.

بر اساس این گزارش به نقل از یک مقام افغان، دولت افغانستان و واشنگتن از طالبان خواستند که ورود به کابل را به مدت دو هفته تا زمان توافق بر سر دولت به تأخیر بیندازند.

این در حالی است که  «بسم الله محمدی»، سرپرست وزارت دفاع افغانستان امروز (یکشنبه) درباره وضعیت امنیتی کابل گفت: وضعیت امنیتی در کابل تحت کنترل نیروهای امنیتی است و نیروهای بین المللی اعلام آمادگی کردند که با نظامیان افغان در جهت تامین کابل همکاری کنند.

وی افزود: روز گذشته اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با رهبران سیاسی دیدار و تمام اختیارات را به آنها داد و قرار است هیاتی برای گفتگو درباره آینده سیاسی افغانستان فردا به دوحه برود.

محمدی ادامه داد: تا زمانی که توافقی درباره آینده انجام شود، امنیت کابل به طور کامل توسط نظامیان تامین خواهد شد.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داده که هواپیمای ریاست جمهوری افغانستان برای انتقال اشرف غنی از کابل آماده می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط