اطلاعات تکمیلی خنثی شدن چند اقدام تروریستی و دستگیری عاملان انفجار سراوان

وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار می‌دهد هرگونه اقدام بر علیه امنیت کشور، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از وزارت اطلاعات، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در ادارات کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، سه تیم تروریستی متلاشی و عاملان انفجار تروریستی اول فروردین سال جاری سراوان شناسایی و دستگیر شدند.

این انفجار کور تروریستی که در میدان کوزه سراوان رخ داد، منجر به شهادت یک نوجوان شانزده ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد. عناصر این تیم وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده و با هدایت گروهک، اقدام به این جنایت کردند.

از این تیم که بدنبال اقدامات تروریستی دیگری بود؛ یک قبضه کلت کمری، شصت کیلو مواد منفجره به همراه ریموت کنترل و چاشنی انفجاری، کشف و ضبط گردید.

یک تیم دیگر نیز در سیستان و بلوچستان شناسایی و با دستگیری آن‌ها از چند اقدام ایذایی و تروریستی جلوگیری شد. این تیم با هدایت گروهک تروریستی جنایتکار مستقر در اروپا، بدنبال اقدامات تروریستی در سطح استان و انفجار وحشیانه در اماکن مذهبی، برای تفرقه افکنی و اختلافات مذهبی بود.

از سرکرده شرور این تیم تروریستی که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد؛ دو قبضه کلت کمری، دو قبضه کلاش به همراه مقادیری ابزار و مواد ساخت بمب کشف گردید.

همچنین یک تیم مسلح که برای اخاذی و اقدام تروریستی از اقلیم عراق وارد کشور شده بود؛ تحت رصد قرار گرفت و پس از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی ارومیه، دو نفر از آن‌ها کشته و یک نفر متواری شد. از این تیم تروریستی، دو قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاری و مهمات بدست آمد.

وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار می‌دهد هرگونه اقدام بر علیه امنیت کشور، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد. ضمن اینکه کشورهایی که مأمن فعالیت این گروه‌های تروریستی هستند، باید پاسخگوی اقدامات تروریستی آن‌ها نیز باشند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار