اظهارات وزیر ارشاد درباره ممنوع الکاری هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ادعاى ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای است گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده و اکثرا در هفته‌های آتی اجرا دارند و این مسئله نشان داد موضوع مطرح شده جوسازی رسانه‌ای است ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ادعاى ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای است گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده و اکثرا در هفته‌های آتی اجرا دارند و این مسئله نشان داد موضوع مطرح شده جوسازی رسانه‌ای است و برای این افراد زمان‌بندی فروش بلیط انجام شده است.

به گزارش رصد روز،   محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه دهم خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع حج کار اعزام حجاج در دست انجام است که حدود ۱۴ هزار نفر تاکنون اعزام شده‌اند. عملیات حج به خوبی در حال انجام است و افزایش روابط دیپلماتیک با کشور میزبان باعث شده هماهنگی‌ها بسیار خوب باشد.

وی افزود: همکاران ما در سازمان حج و زیارت از روند اجرایی عملیات حج با رضایتمندی یاد می‌کنند و امید داریم که زائران حج که بیش از ۸۵ هزار نفر هستند، به خوبی اعمال خود را انجام دهند و پس از سفری مقبول به سلامت به کشور بازگردند.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین در موضوع جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که امشب اختتامیه آن در مشهد مقدس برگزار می‌شود، در ۲۰ رشته فرهنگی هنری این جشنواره انجام گرفته است و یک فرآیند چند ماهه را طی کرده است. این جشنواره توانست با ابتکارات خوبی همراه باشد و روند موفقیت‌آمیزی داشته است. امشب بخش پایانی این جشنواره برگزار می‌شود و به یاری خداوند این جشنواره را در بخش‌های مختلف افزایش خواهیم داد. البته قرار است در جشنواره امشب از چند اثر هنری بدیع و کم نظیر رونمایی شود که از آثار خوب حوزه فرهنگ هستند

وزیر فرهنگ همچنین گفت: امروز در دولت موضوع آیین نامه بند ه تبصره ۹ قانون بودجه مطرح شد که توافقات خوبی داشتیم و امیدواریم نواقص آن را در جلسات بعدی برطرف کنیم.

بر اساس این بند از قانون بودجه و در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از هزینه های خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانهای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه ای اختصاص دهند. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای برنامه و بودجه کشور و تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد

اسماعیلی همچنین درباره وضعیت هنرمندانی که ادعا شده بود ممنوع الکار شده اند، گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده هفته بعد اکثرا اجرا دارند، این مساله نشان داد همان طور که پیش‌بینی بود جوسازی رسانه‌ای است و همه افرادی که مطرح بودند زمان‌بندی برای فروش بلیط آن‌ها انجام شده است.

وی در مورد سلبریتی‌ها هم گفت: در قانون برنامه هفتم اتفاق خوبی افتاده برای اولین بار روند رسیدگی به مشکلاتی که در این حوزه داریم شفاف شده، همیشه گله می کردند چرا شفاف نیست اما این مساله را شفاف کردیم.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط