اعلام وضعیت اضطراری ملی در اوکراین؛ مردم مسلح می‌شوند

همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در سراسر این کشور، پارلمان اوکراین نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم می‌دهد.

به گزارش رصد روز، همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در سراسر این کشور، پارلمان اوکراین نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم می‌دهد.

در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، قانونگذاران اوکراینی نیز به فکر راه‌هایی برای مقابله با حمله احتمالی به این کشور افتادند.به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پارلمان اوکراین امروز (چهارشنبه) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان اجازه حمل سلاح گرم و دفاع از خود را می‌دهد.

طراحان این پیش نویس در یادداشتی به رئیس پارلمان گفتند: «تصویب این قانون کاملاً به نفع دولت و جامعه است» و این قانون به دلیل «تهدید‌ها و خطرات موجود برای شهروندان اوکراین» ضروری است.

از سوی دیگر، «اُلِکسی دانیلوف» دبیرکل شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین نیز اعلام کرد که این شورا تصمیم گرفته در سراسر اوکراین وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.بر این اساس، وضعیت اضطراری در اوکراین یک ماه خواهد بود که امکان تمدید آن برای سی روز دیگر نیز وجود دارد و شامل مناطق دونتسک و لوهانسک نمی‌شود.

اعلام وضعیت اضطراری ملی در اوکراین؛ مردم مسلح می‌شوند

طرح برقراری وضعیت اضطراری در سراسر اوکراین اکنون منتظر تایید توسط پارلمان طی ۴۸ ساعت آینده است.به نوشته رویترز، دانیلوف همچنین گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره تولید تسلیحات اتمی صحبت نکرده است، چیزی که «ولادیمیر پوتین» همتای روس او گفته یک تهدید استراتژیک برای مسکو است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار