افزایش ۲۰۱ هزار و ۵۷۳ درصدی زیان انباشته ایران مال

این مجموعه در پایان شهریور 98 بیش از 2.148 میلیارد ریال زیان انباشته دارد که نسبت به مدت مشابه سال 97 این مقدار افزایش 201 هزار و 573 درصدی داشته که باید از مدیران آن که در رأس آنان مهدی قلی پور خانقاه نشسته پرسید که چه اتفاقی در مجموعه پ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در مورد مجموعه ایران مال در سالهای قبل زیاد شنیده ایم. پروژه ی بزرگی با حضور برخی از افراد نام آشنا کلید خورد و حسابی هم در موردش تبلیغات شد. ایران مالی ها که بیش از ۴۰ درصد تسهیلات بانکی خود را از بانک آینده گرفته بودند حالا در چالشی جدی قرار دارند که نشان می دهد اوضاع آنطوری که از بیرون مشاهده می شود نیست. ایران مال که در مجموع تا پایان شهریور ماه ۹۸ بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانکهای آینده ، دی ، مؤسسه اعتباری ملل ، گردشگری دریافت کرده هزینه کارشناشی دریافت این تسهیلات را ۴۱۰ میلیون تومان می بیند. این در حالیست که کل موجودی این مجموعه نزد بانکها تا این تاریخ به ۲۰ میلیارد تومان نمی رسد. لازم به ذکر است که که از کل تسهیلات دریافتی ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال آن از بانک آینده بوده.

این مجموعه در پایان شهریور ۹۸ بیش از ۲.۱۴۸ میلیارد ریال زیان انباشته دارد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ این مقدار افزایش ۲۰۱ هزار و ۵۷۳ درصدی داشته که باید از مدیران آن که در رأس آنان مهدی قلی پور خانقاه نشسته پرسید که چه اتفاقی در مجموعه پر سر و صدای ایران مال افتاده که چنین افزایش زیانی را در آن شاهدیم.

مسائل زیادی در رابطه با وضعیت فعلی ایران مال می تواند مطرح باشد. اولین نگرانی اینکه آیا با وضعیت فعلی قادر خواهد بود که تسهیلات دریافتی از بانکها را تسویه کند؟

هزینه تبلیغات ایران مال طی ۱۲ ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۸ بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان شده که انتظار می رفت با این شرایط خروجی بهتری از این مجموعه تجاری را می دیدیم.

در مورد این مجموعه تجاری البته مسائل دیگری نیز مطرح است که میتوان از آن به عنوان ابهامات بزرگ نام برد. اما فعلا باید به دنبال پاسخ این سؤال بود که چطور این حجم از زیان انباشته در این مجموعه شکل گرفته و هیئت مدیره در این مدیره چه تدبیری دارد؟

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط