افزایش ۳ هزار ۲۹۳ درصدی زیان انباشته پتروشیمی ممسنی طی ۶ سال

این شرکت پتروشیمی که در حال حاضر در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند و سید رضا بطحائیان را به عنوان مدیرعامل خود می بیند به ازای هرسهم خود در پایان سه ماهه 99 به میزان 3 ریال زیان محقق کرده. ضمن اینکه بنا به گزارش حسابرس در پایان سال ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تأثیر حضور فعالیت پتروشیمی ها در اقتصاد کشور و ارزش افزوده ایجاد شده توسط این شرکتها برکسی پوشیده نیست. تحولات کوچک و بزرگ در این شرکتها می تواند موجی از اتفاقات عجیب و غریب را در بازار رقم بزند. در عین حال وضعیت پتروشیمی ها به سبب قدرت ایجاد تحولات ویژه در اقتصاد نشان می دهد که همواره حمایتها از این شرکتها ادامه خواهد داشت اما در برخی از شرکتهای پتروشیمی موضوعات نگران کننده ای در حال رخ دادنست که باید به آن توجه داشت. از سال ۹۳ شاهد ورود شرکت پتروشیمی ممسنی به ضرر و زیان بودیم مسئله ای که تا همین الان یعنی ۶ سال بعد از شروع تمام نشده و این مسئله تردیدهایی را در مورد قدرت کنترل وضعیت موجود را به وجود آورده است. زیان انباشته ۱۲۹ میلیون تومانی پتروشیمی ممسنی در سال ۹۳ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سه ماهه ۹۹ رسیده که حکایت از رشد ۳.۲۹۳ درصدی دارد.

این شرکت پتروشیمی که در حال حاضر در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند و سید رضا بطحائیان را به عنوان مدیرعامل خود می بیند به ازای هرسهم خود در پایان سه ماهه ۹۹ به میزان ۳ ریال زیان محقق کرده. ضمن اینکه بنا به گزارش حسابرس در پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی ساخت طرح پلی اتیلن سنگین در سنوات اخبر متوقف شده و هنوز خبری از بازگشایی این طرح نیست. نماد شرکت پتروشیمی ممسنی که از آخرین معامله آن بیش از ۸۷ روز می گذرد هنوز در حالت ممنوع و متوقف به سر می برد و در جدیدترین اطلاعیه کدال متوقف بودن این نماد تا تاریخ ۹ مهرماه تمدید شده است. دلیل متوقف شدن این نماد به موضوع ماده ۱۹ مکرر ۱ و ۱۲ مکرر ۴ نحوه انجام معاملات در بورس بر می گردد که باید دید چه توضیحی برای آن وجود خواهد داشت. علی ایحال آنچه که درباره این شرکت وجود دارد وضعیت بدی است که طبیعتاً برخی از تصمیمات کارشناسی نشده آن را به وجود آورده و باید دید با این شرایط می توان امیدوار به بهبود اوضاع در این مجموعه بود یا باید فکر دیگری برای آن داشت؟

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط