افزایش ۳۲ درصدی ارزش بازار بیمه دانا در اوج نوسانات بازار

بررسی ها نشان می دهد که ارزش بازار بیمه دانا در پایان معاملات ۶ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای سال با رشد قابل توجه ۳۲ درصدی همراه بوده و این اتفاق در شرایطی می افتد که بسیاری از شرکتهای به واسطه شرایط حاکم بر بازار بورس از این حیث با کاهش چش...

بررسی ها نشان می دهد که ارزش بازار بیمه دانا در پایان معاملات ۶ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای سال با رشد قابل توجه ۳۲ درصدی همراه بوده و این اتفاق در شرایطی می افتد که بسیاری از شرکتهای به واسطه شرایط حاکم بر بازار بورس از این حیث با کاهش چشمگیر روبرو بوده اند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، یکی از مهمترین مفاهیم بازار سرمایه که اهمیت قابل توجهی در جلب اعتماد سهامداران دارد ارزش بازار یک نماد در بازه های زمانی مختلف است. به عبارت دیگر مراجعه به ارزش بازار نشان میدهد که یک نماد معاملاتی چقدر در برابر نوسانات بازار تاب آوری داشته و تا چه حد می تواند سهامداران خرد را که با انگیزه های مختلف سرمایه گذاری وارد بازار می شوند به سودآوری برساند.

ارزش بازار یک نماد معاملاتی یکی از مهمترین فاکتورهاییست که عملیات سرمایه گذاری در بازار سرمایه را مدیریت می کند. یکی از مهمترین علتهای گرایش سهامداران به سمت نمادهای بزرگ را باید در ارزش بازار آن نمادها جستجو کرد که تأثیر قابل توجهی روی شاخص کل خواهد داشت. به عبارت دیگر وقتی که شاهد رشد شاخص هستیم ارزش بازار نمادهای بزرگ در گروههای معاملاتی مختلف مهمترین اثر را دارند و در زمان ریزش بورس سطح نفوذپذیری شاخص کل از ارزش بازار نمادهای پیشرو قابل توجه است.

با توجه به اتفاقات بازار سرمایه باید پذیرفت که ترمیم و تعدیل بزرگترین بازار پولی مالی کشور با تصمیمات فعلی امکان پذیر نیست اما با وجود این مسئله نگاهی به ارزش بازار برخی نمادهای نشان می دهد که در سایه تدبیر و مدیریت می توان سهامداران را به ادامه همراهی با یک نماد تشویق کرد. البته این گزاره به معنای ایجاد رشد حبابی و بی پایه نیست بلکه چنانچه یک شرکت از ظرفیت بنیادی قابل توجهی برخوردار باشد می توان امیدوار بود که در بازار سرمایه با وجود همه مسائلی که شاهد آن هستیم پر فروغ ظاهر شود.

بیمه دانا دستاوردهای خود را تکمیل کرد

بررسی ها نشان می دهد که ارزش بازار بیمه دانا در پایان معاملات ۶ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای سال با رشد قابل توجه ۳۲ درصدی همراه بوده و این اتفاق در شرایطی می افتد که بسیاری از شرکتهای به واسطه شرایط حاکم بر بازار بورس از این حیث با کاهش چشمگیر روبرو بوده اند.

براساس این گزارش ارزش بازار بیمه دانا در ابتدای سال جاری ۵۹ هزار و ۱۳ میلیارد ریال بود که این مقدار در پایان معاملات ۶ شهریور به بیش از ۷۸ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید که این موضوع را می توان در ادامه موفقیتهای بیمه دانا دید.

بازدهی قابل توجه نماد دانا طی یکسال گذشته در کنار رشد ۳۲ درصدی ارزش بازار نشان می دهد که مدیران این شرکت بیمه ای جدا از عملیات بیمه گری نگاه ویژه ای به بازار سرمایه دارند که می تواند جدا از فعالان صنعت بیمه نگاه فعالان بازار سرمایه را به خود جلب کند که این مسئله قطعاً یک بازاریابی نامحسوس برای شرکتی خواهد بود که از سال گذشته تاکنون تمام دستاوردهای ممکن را به نام خود ثبت و ضبط کرده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار