افزایش ۵۰۹ هزار میلیارد ریالی سپرده های بانک تجارت

بانک تجارت با هدایت دولت آبادی در 6 ماه سال جاری موفق شد سپرده های خود را بیش از 509 هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این مسئله در دوره کرونا کار سختی بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، درآمدزایی بانکها که همیشه مورد تأکید کارشناسان اقتصادی بوده به راحتی به دست نمی آید. برای دستیابی به سود خالص در نظام بانکی چالشهایی وجود دارد که رد شدن از آنها و تحقق سود کار سخت و دشواریست. دولت همیشه یکی از بدهکاران اصلی بانکهاست که بعضاً این بدهکاری تا سالها تسویه نمی شود و در لیست تسهیلات غیرجاری بانکها باقی می ماند. این در حالیست که طی سال در موضوعات مختلف نیز یکی از انتظاراتی که از بخش بانکی کشور می رود حضور مؤثر در مسئولبتهای اجتماعی است. به عبارت دیگر بانکها از طرفی برای کمک به دولت باید از اتکاء و نقدینگی مناسبی برخوردار باشند و در دیگر سو باید توانایی جذب سپرده برای بانک را جهت اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی داشته باشند. با این تعریف باید گفت که یکی از مسائلی که همواره روی تراز مالی بانکها تأثیر می گذارد همین موضوع است.

بانک تجارت با هدایت دولت آبادی همواره در جهت مساعدت با دولت همیشه همکاری لازم را داشته و از این حیث همواره تسهیلات زیادی را در ردیفهای مختلف در شرایط مختلف به دولت داده اما در ۶ ماهه سال جدید با همه چالشهایی که در دوره کرونا وجود داشته این بانک توانسته تا سپرده های خود را ۵۰۹  هزار میلیارد ریال  افزایش دهد. این در موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که بانک تجارت مطالبات خود را از دولت بیش از بیش از ۵۲۷ هزار میلیارد می بیند که ماهیتاً این مسئله روی تراز مالی بانک اثرگذار خواهد بود. اما بررسیها حکایت متفاوتی از بانک را روایت می کند.

بانک تجارت طی ۶ ماهه ۹۹ زیان انباشته خود را حدوداً ۱۰ درصد کاهش داده و سپرده های مشتریانش را نیز از ۱.۹۸۲ میلیارد ریال به ۲.۴۹۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه سال جاری رو به افزایش می بیند. طبیعتاً در شرایطی که گردش مالی به واسطه شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به حداقل ممکن رسیده و بازارهای طلا و بورس خصوصا در سه ماهه ابتدایی سال سود سرشاری را تقسیم کرده دستیابی به این موفقیت قابل تأمل است.

 

بیشتر بخوانید:

تحلیل نماد وتجارت و نشانه های مثبت زیاد برای سهامداران

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار