افزایش ۹۲۶ درصدی قیمت تخم مرغ طی ۱۴ سال + جدول

قیمت تخم مرغ از سال 85 به طور متوسط 926 درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته که در این باره باید پرسید آیا در سالهای گذشته نیز دلایل مشابهی برای این افزایش افسار گسیخته وجود داشته؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات مصرفی در سبد غذایی نگرانی هایی را به وجود آورده. علت این موضوع به زعم مدیران و کارشناسان صادرات بی رویه اعلام شده و بررسیها نشان می دهد که در نیم فصل سال ۹۹ سه برابر و نیم سال ۹۸ صادرات داشتیم. سال ۹۸ میزان صادرات تخم مرغ ۱۶.۴۴ هزار تن بود که در سال ۹۹ به ۴۸.۱۲ هزار تن رسید. این میزان صادرات تخم مرغ هرچند که عجیب به نظر می رسد اما تولیدکنندگان اعتقاد دیگری دارند. به گفته آنها در حال حاضر قیمت نهاده های طیور باعث این افزایش قیمتهاست. این تناقض ها سبب می شود که در خصوص مسئله ایجاد شده راهکار واحد به دست نیاید.

موضوعی که درباره گرانی این محصول بسیار نگران کننده به نظر می آید بررسی روند افزایش قیمت این محصول ارزشمند سبد غذائیست. قیمت تخم مرغ از سال ۸۵ به طور متوسط ۹۲۶ درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته که در این باره باید پرسید آیا در سالهای گذشته نیز دلایل مشابهی برای این افزایش افسار گسیخته وجود داشته؟

قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ

متأسفانه چیزی که در بازار فعلی کشور معنی بسیار پر رنگ و لعابی به خود گرفته سیر صعودی قیمتها بی توجه به وضعیت تورم و قدرت خرید اقشار متوسط و پائین جامعه است و در این باره دولت تدبیر و امید بهتر است هرچه زودتر برای این وضعیت فکر چاره باشد. افزایش ۹۲۶ درصدی قیمت تخم مرغ باعث شد تا به روند افزایش میزان حقوق دریافتی کارمندان رده متوسط بپردازیم. به طور متوسط میزان حقوق دریافتی کارمندان رده میانی از سال ۸۵ که بین ۷۵۰ تا ۷۹۰ هزار تومان بود به ۴ میلیون ۵۰۰ تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ رسیده که یعنی رشد ۴۸۲ درصدی را طی این سالها پشت سر گذاشته اما این مقدار افزایش در کنار متوسط رشد قیمت تخم مرغ که رشد ۹۲۶ درصدی داشته نشان می دهد که گرانی تخم مرغ تنها باعث شده که شکاف تورمی شکل گرفته در این بخش رقم ۴۴۴ درصدی را نشان دهد.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار