افزایش ۹۸ درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک ایران زمین / افزایش کیفیت خدمات

مجموع درآمدهای غیرمشاع بانک ایران زمین طی 9 ماهه سال 98 معادل 627 میلیارد ریال بود که در 9 ماهه سال 99 موفق شد این میزان را با 98 درصد افزایش به 1.241 میلیارد ریال برساند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، جدا از اینکه بانک ایران زمین طی ۹ ماهه سال ۹۹ موفق شد با عملکرد قابل قبول مجموع درآمدهای مشاع خود را افزایش و از میزان درآمدهای غیرمشاع فزونی دهد افزایش درآمدهای مشاع این بانک نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نیز قابل توجه است.

 

درآمدهای غیرمشاع در نظام بانکی از این جهت قابل توجه خواهند بود که آورده های این بخش شامل درآمدهای حاصل از کارمزد، مبادلات ارزی و سایر فعالیت های مشاوره ای بانک است. به عبارت دیگر هیچکدام از بانکهای کشور قادر نخواهند بود که بدون این دو محور یعنی درآمدهای مشاع و غیرمشاع قیمت تمام شده پول و هزینه ها را مدیریت کنند.

 

سبک و کیفیت عملیات بانکی در نظام بانکی کشور پایه افزایش درآمدهای غیرمشاع است که افزایش ۹۸ درصدی این موضوع در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل تر حکایت از افزایش سطح کیفی ارائه خدمات به مشتریان دارد.

 

هرچند در این مورد باید اذعان کرد که منطقی تر شدن نرخ خدمات می تواند روی تراز مالی بانکها اثر بیشتری داشته باشد و سیاست گذار این بخش یعنی بانک مرکزی باید به این موضوع توجه کند اما در نهایت آنجه که تزریق این منابع را به بانک تسهیل می کند کیفیت خدمات کارمزد محور است که در این صورت بانک ایران زمین در ۹ ماهه سال ۹۹ عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت.

 

مجموع درآمدهای غیرمشاع بانک ایران زمین طی ۹ ماهه سال ۹۸ به ۶۲۷ میلیارد ریال بود که در ۹ ماهه سال ۹۹ موفق شد این میزان را با ۹۸ درصد افزایش به ۱.۲۴۱ میلیارد ریال برساند.

 

به نظر می رشد با استقرار کامل بانکداری دیجیتال که بانک ایران زمین جلودار آن در نظام بانکی است می توان شاهد افزایش درآمدهای این بخش بود که روی تراز مالی بانک تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار