امانوئل ماکرون: اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست

رئیس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر اینکه "اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست"، عنوان کرد: ما، اروپایی‌ها، در تلاشیم تا از خودمختاری و تمامیت ارضی اوکراین دفاع کنیم تا صلح به قاره‌ ما بازگردد. این تنها به عهده اوکراین است که شرایط مذاکره با رو...

به گزارش رصد روز، رئیس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر اینکه “اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست”، عنوان کرد: ما، اروپایی‌ها، در تلاشیم تا از خودمختاری و تمامیت ارضی اوکراین دفاع کنیم تا صلح به قاره‌ ما بازگردد. این تنها به عهده اوکراین است که شرایط مذاکره با روسیه را تعیین کند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنانی به پارلمان اروپا گفت: اروپا با کیفرناپذیری در قبال جرایم غیرقابل توصیفی که روسیه در اوکراین اجرا کرده، مقابله می‌کند.

وی افزود: این وظیفه ماست که طرف اوکراین باشیم تا به آتش‌بس برسیم و به صلح دست یابیم. سپس ما برای بازسازی کشور در آنجا خواهیم بود؛ چراکه با بازگشت صلح باید تعادل جدیدی ایجاد کنیم.

ماکرون ادامه داد: هدف در قبال تصمیم یکجانبه روسیه مبنی بر حمله به مردم اوکراین این است که به سرعت به جنگ خاتمه دهیم و تمام توانمان را به کار بگیریم تا اوکراین بتواند بار دیگر کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

ماکرون در انتها برای اتخاذ تحریم‌های موثر علیه روسیه تقدیر کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار