امضای تفاهم نامه همکاری ایران و تاجیکستان

وزرای کشور ایران و تاجیکستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش رصد روز، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مساله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت های بیشتری بین دو کشور شروع شود.

وی با اشاره به اینکه که در دو روز گذشته مذاکرات مفصل در حوزه های مختلف همکاری با آقای رمضان رحیم زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان داشتیم، گفت: با مذاکراتی که از اسفندماه سال گذشته با آقای رحیم زاده در تاجیکستان داشتم و سفری که آقای دکتر محمد جواد ظریف به این کشور بعد از سفر بنده داشتند؛ امروز حاصل این زحمات و تلاشها منجر به امضای سند همکاری میان دو کشور شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه با توافقات خوبی که میان دو کشور به امضا رسید، گفت: قطعاً این توافقات در گسترش روابط و مناسبات در حوزه های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری موثر واقع خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این موضوع که امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته بتوانیم در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسأله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت های بیشتری را شروع کنیم، خاطر نشان کرد: همکاری دو کشور مسلمان، همسایه و فارسی زبان برگ زرینی در روابط دوجانبه کشور است و تلاش داریم این اقدامات مقدمه ای برای گسترش روابط با سایر کشورهای فارسی زبان و منطقه باشد.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله بتوانیم با همکاری سازنده در عملی و اجرایی ساختن این توافقات گام های موثری برداریم تا آثار مثبت این همکاری در توسعه اقتصادی و تجاری دو کشور دیده شود.

بر اساس این گزارش، رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان در دومین روز نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و پس از امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه مذاکرات بسیار خوبی در دو روز اخیر با دوست عزیزم دکتر رحمانی فضلی در تهران داشتم، گفت: از میزبانی گرم وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران بسیار تشکر می کنم.

رحیم زاده با اشاره به اینکه مذاکرات تاریخی با آقای دکتر رحمانی فضلی داشتیم، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گری، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته به توافقات خوبی رسیدیم.

وزیر کشور جمهوری تاجیکستان با اظهار این موضوع که دکتر رحمانی فضلی تاکید بجا و درستی بر تقویت همکاری ها در حوزه های امنیتی، سیاسی اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور همسایه، دوست و فارسی زبان یعنی ایران تاجیکستان داشته اند، خاطر نشان کرد: با سندی که امروز امضاء شد؛ همکاری های ایران و تاجیکستان در تمام حوزه ها تقویت می شود.

رحیم زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: این توافقات همکاری، پایه ای برای مستحکم شدن روابط دو کشور در آینده شود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار