امیرعبداللهیان: آمریکا برای پیوستن به برجام عجله دارد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان “مدام با آمریکایی‌ها تبادل پیام می‌شود و آخرین تبادل پیام‌مان در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است”، گفت: آن‌ها برای پیوستن به برجام عجله دارند. به گزارش رصد روز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ک...

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان “مدام با آمریکایی‌ها تبادل پیام می‌شود و آخرین تبادل پیام‌مان در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است”، گفت: آن‌ها برای پیوستن به برجام عجله دارند.

به گزارش رصد روز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به‌طور مستمر پیام‌هایمان با طرف آمریکایی تبادل می‌شود، آخرین تبادل پیام‌مان در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از طریق برخی از وزرای خارجه پیام‌هایی می‌دهند که برای برجام عجله و شتاب دارند، اما وقتی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند می‌گویند “برجام اولویت ما نیست” و به تحریکات و حمایت از اغتشاشات اشاره می‌کنند.

بورس امروز 25 آبان 1401

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: هدف آمریکایی‌ها کاملاً روشن است، آن‌ها می‌خواهند به ما اعمال فشار کنند تا از خطوط قرمزمان عبور کنیم. آنچه برای ما در مذاکرات مهم است منافع ملی مردم است؛ از این تخطی نخواهیم کرد، اما برای عبور از تحریم‌ها در مسیر مذاکرات به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: برجام با همه ضعف‌ها و قوت‌هایی که دارد، با همه طرف‌ها توافق وجود دارد در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهدات‌شان برگردند و برجام برای ما خوب کار کند، از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ما برای مذاکره، مذاکره نکردیم و بلکه برای نتیجه مذاکره کردیم. به آقای رابرت مالی و مقامات آمریکا توصیه می‌کنم که دست از ریاکاری بردارند.

نقشه بازار بورس امروز 25 آبان 1401

وزیر امور خارجه هم‌چنین تصریح کرد: درباره نشست فوق‌العاده شورای حقوق بشر نیز پیام‌های لازم را به طرف‌های اروپایی دادیم و با برخی وزرای خارجه اروپا از جمله بورل مسئول سیاست خارجی اروپا صحبت داشتیم. اگر اروپایی‌ها این مسیر غیرسازنده را متوقف نکنند با پاسخ متقابل و مؤثر ما مواجه خواهند شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط