انتظارات وزیر اقتصاد از رئیس جدید بانک مرکزی

خاندوزی در این توییت نوشت: برای ایشان در مسئولیت حفظ ارزش پول و مهار تورم، هدایت اعتبار به فعالیت‌های مولد و نظارت موثر بر شبکه بانکی آرزوی توفیق روزافزون دارم.

به گزارش رصد روز، دقایقی قبل، با رای هیات دولت، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی شد. وزیر اقتصاد سه مسئولیت مهم برای علی صالح آبادی تعیین کرده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توییتی با اعلام خبر انتصاب صالح آبادی به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی سه مسئولیت جدید رئیس کل را تعیین کرد.

خاندوزی در این توییت نوشت: برای ایشان در مسئولیت حفظ ارزش پول و مهار تورم، هدایت اعتبار به فعالیت‌های مولد و نظارت موثر بر شبکه بانکی آرزوی توفیق روزافزون دارم.

 

 

پیش از این هم علی صالح آبادی در گفتگویی به انتظارات خود از دولت جدید اشاره کرده و گفته بود: «دولت سیزدهم باید در راستای کنترل اضافه برداشت‌ها و سلامت نظام بانکی گام بردارد و سیاست‌های مالی را به سمت استقلال از سیاست‌های پولی سوق دهد تا از این طریق افسار تورم کشیده شود».

به عبارتی سه مسئولیت جدیدی که وزیر اقتصاد برای صالح‌آبادی تعیین کرده، همان سه نکته‌ای است که خود صالح آبادی هم پیش از این به آن اشاره کرده بود.

در این شرایط مهم‌ترین مسئولیتی که برای رئیس کل بانک مرکزی تعیین می‌شود، تلاش برای حفظ ارزش پول و مهار تورم است. یا به عبارتی تلاش برای گنترل نرخ دلار.

آن هم در شرایطی که قیمت دلار اکنون در مرز ۲۸ هزار تومان قرار دارد و تلاش برای کنترل این نرخ، تاکنون جواب نداده است.

برخی معتقدند رئیس جدید بانک مرکزی، سابقه بانکی چندانی ندارد و احتمالا نمی‌تواند از عهده کنترل بازار ارز و تورم بر بیاید. اما برخی دیگر معتقدند انتصاب صالح آبادی به عنوان یک مدیر بورسی به این معناست که دولت می خواهد بخشی از کسری بودجه و درآمد خود را از طریق بورس تامین کند و انتصاب صالح آبادی به همین معناست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار