انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی خواستار رفع فیلتر اینستاگرام شدند

انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌های گسترده در بستر‌های فعالیت کسب و کار‌ها اعلام کرد.

به گزارش رصد روز، انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌های گسترده در بستر‌های فعالیت کسب و کار‌ها اعلام کرد.

متاسفانه از ساعات پایانی سی‌ام شهریور ماه ۱۴۰۱، اینترنت همراه در شهر‌ها و نقاط مختلف ایران، قطع شد. علاوه بر این، انواع مختلف اتصال‌های اینترنت ثابت نیز با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند که انواع سرویس‌های خارجی مورد استفاده کسب و کار‌های اینترنتی و کاربرانشان را با اختلال روبرو نموده‌اند.

به طور همزمان اینستاگرام که میلیون‌ها کسب و کار کوچک و متوسط ایرانی بر بستر آن فعالیت می‌کنند نیز فیلتر شده، واتس‌اپ هم که یکی از ابزار‌های ارتباطی مهم کسب و کار‌ها با مخاطبان است محدود شده است. نه تنها ابزار‌های ارتباطی و سرویس‌های اینترنتی که حتی بعضاً خدمات پرداخت نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی اعتراض خود را نسبت به ایجاد چنین محدودیت‌های گسترده در بستر‌های فعالیت کسب و کار‌ها اعلام می‌نماید.

 

ساده انگارانه است که شبکه ملی اطلاعات را جایگزینی مناسب برای چنین موقعیتی در نظر بگیریم. کسب و کار‌های اینترنتی از زیرساخت‌ها و سرویس‌های متعدد خارجی برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی همگی دچار اختلال شده و ادامه سرویس دهی به کاربران را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

چنین اختلالات عمده‌ای در اتصال به بستر اینترنت جهانی، به معنای محدود شدن دسترسی به بسیاری از ابزار‌های دیجیتال و حفظ و نگهداری سامانه‌های داخلی نیز می‌باشد. امری که دارایی‌های کاربران نزد کسب و کار‌های اینترنتی و همینطور امنیت داده‌های آن‌ها را به طور جدی تهدید می‌نماید.

انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی با توجه به تاثیر جدی چنین محدودیت‌ها و اختلال‌هایی بر روی عملکرد کسب و کار‌های اینترنتی و امنیت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال کاربران آن‌ها، خواستار رفع سریع این محدودیت‌ها است.

ضمن اینکه روی دادن چنین رخداد‌های ناگواری در اکوسیستم استارتاپی و فضای کسب و کار دیجیتال کشور، نتیجه‌ای جز دلسردی بیشتر نیرو‌های متخصص و فعالین ارزشمندی که گنجینه‌های این آب و خاک هستند، نخواهد داشت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار